Polski Express, znany krajowy przewoźnik autobusowy specjalizujący się dotąd w autobusach długodystansowych, zamierza rozszerzyć zakres swojej działalności o przewozy lokalne. W wyniku tego mogłaby powstać ogólnopolska zintegrowana sieć przewozów umożliwiająca chociażby przejazdy z jednym biletem niezależnie od liczby przesiadek. Aby zrealizować ten pomysł Polski Ekspress interesuje się prywatyzacją PKS. Oprócz tego spółka planuje także wejście w transport szynowy.
Polski Express jest jednym z dwóch oferentów którzy walczą obecnie o kupno prywatyzowanej stołecznej kolejki WKD. Według prezesa firmy Andrzeja Wasiaka, WKD mogłaby rozszerzyć działalność na przewozy szynowe na terenie Warszawy zawierając porozumienie z Tramwajami Warszawskimi oraz rozbudować własną sieć w miejscowościach podwarszawskich.
Wasiak uważa, że aby poniesione nakłady zwróciły się, należy przewozić dwukrotnie większą liczbę pasażerów. Teraz "wukadka" wozi rocznie ok. 7 mln osób. Polski Express chce, by ich liczba zwiększyła się aż do 15 mln.
W jaki sposób firma zamierza zachęcić pasażerów do korzystania z kolejki? Tu szykuje się prawdziwa rewolucja. - Chcemy wejść w sieć tramwajów warszawskich, jest to technicznie możliwe - mówi Andrzej Wasiak. To oznacza, że tramwajami będzie można podróżować z Grodziska Mazowieckiego czy Milanówka np. na Żoliborz czy Mokotów. Na tym jednak nie koniec. Firma planuje przedłużenie trasy kolejki, tak aby kursowała na Okęcie, do Janek, a także do stacji PKP Włochy i Milanówek.
Myśli się także o zmianie lokalizacji stacji reduta, tak aby znajdowała się bliżej dwóch pobliskich centrów handlowych, zależy to jednak od współpracy z tymi placówkami.
Na zakup taboru Polski Express zamierza wydać, 100 mln euro. - Chcemy kupić 52 nowoczesne, niskopodłogowe wagony, podobne do tych, które już kursują w Łodzi
- mówi Andrzej Wasiak, prezes Polskiego Expressu. Nim jednak nowe wagony pojawią się na trasie (od chwili zamówienia trzeba na nie czekać dwa lata), firma - oczywiście jeżeli jej oferta zostanie wybrana - będzie korzystać ze starego i wysłużonego taboru WKD.