Prezes Polimeksu-Mostostalu Konrad Jaskóła przewiduje, że jego firma będzie zwiększać swe zaangażowanie na rynku inwestycji kolejowych. Marże tej branży są nieco wyższe niż w przypadku kontraktów drogowych.
- Przewidujemy, że może nastąpić stopniowy wzrost w naszym portfelu liczby kontraktów na modernizację i budowę nowych odcinków linii kolejowych. Będą one stanowić przeciwwagę dla ewentualnego spadku liczby przetargów w budownictwie drogowym. Co istotne, należy mieć nadzieję, że kontrakty kolejowe będą miały nieco wyższe marże w porównaniu do kontraktów drogowych - podkreśla prezes Jaskóła.
- W budownictwie kolejowym w portfelu jest dużo kontraktów, ponad 2,7 mld zł. Spodziewane nakłady na modernizacje linii kolejowych nie będą maleć, tak jak zapowiada to się w przypadku dróg - zaznacza szef Polimeksu-Mostostalu.
Jak tłumaczy, we współpraca z GDDKiA jest coraz lepsza, jednak liczba przetargów organizowanych przez Generalną Dyrekcję jest stosunkowo mała. - W ostatnim czasie w przetargach drogowych nie ma nowych rozstrzygnięć na naszą korzyść, GDDKiA oferuje niewielką liczbę kontraktów. Ale poprawia się sytuacja, jeśli chodzi o płatności z Generalnej Dyrekcji. Skraca się czas od wystawienia świadectwa do realizacji faktury. To znakomicie poprawi nam do końca roku nasz cashflow - mówi Jaskóła.