Dworzec w Kluczborku został otwarty dla podróżnych pod koniec 2013 roku. Jak informuje portal internetowy „Nto.pl”, podwykonawcy remontu do dzisiaj nie dostali jednak pieniędzy za przeprowadzone prace.
Przebudowa dworca w Kluczborku była finansowana ze środków własnych PKP SA i budżetowych. Wartość inwestycji to 3,9 milionów złotych. Prace zlecono konsorcjum firm Eko-Bud i Ład-Bud z Tarnowa. Konsorcjum nie zapłaciło jeszcze swoim podwykonawcom. Jak podaje portal „Nto.pl”, na zapłatę czeka 13 firm, a suma zaległości sięga pół miliona złotych.
Spółka PKP SA wstrzymała ostatnią transzę wypłaty pieniędzy dla głównego wykonawcy prac przebudowy aż do momentu uregulowania zobowiązań głównego wykonawcy w stosunku do zgłoszonych i zatwierdzonych przez PKP SA podwykonawców. - Co do pozostałych podmiotów, które nie były do nas zgłoszone prowadzimy postępowanie wyjaśniające – podkreśla w rozmowie z „Rynek Kolejowym” Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP SA we Wrocławiu.
Spółka PKP SA rozważa wypłacenie ostatniej transzy pieniędzy bezpośrednio podwykonawcom. - W myśl obowiązujących przepisów prawa związanych z podwykonawstwem robót, Polskie Koleje Państwowe SA jako inwestor, mogą mieć wpływ na przepływ środków finansowych pomiędzy osobami prawnymi tzn. spółkami, czyli pomiędzy głównym wykonawcą a podwykonawcami w sytuacji, gdy podwykonawca jest zgłoszony przez głównego wykonawcę i przez nas zatwierdzony – mówi Sarna.
Według informacji, jakie podał portal „Nto.pl”, podwykonawcy z powodu zaistniałych problemów nie dokończyli części prac na dworcu, a część z firm opuściła nawet plac budowy. Informacje te dementuje PKP SA. - Nie potwierdzamy tego rodzaju przypadków. Wszystkie prace budowlane na dworcu w Kluczborku zostały zakończone – zapewnia rzecznik wrocławskiego oddziału spółki.