Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Podwarszawskie gminy mają pomóc w stworzeniu szybkiej kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Życie Warszawy, 19 marca 2004, Marcin Hadaj

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Podwarszawskie gminy mają pomóc w stworzeniu szybkiej kolei
Warszawa wciągnęło właśnie do współpracy przy stworzeniu szybkiej kolei miejskiej podstołeczne samorządy. To najistotniejszy warunek startu naziemnego metra - przekonuje "Życie Warszawy"

Urząd Warszawy dogadał się z gminami leżącymi wzdłuż linii grodzisko-otwockiej. Samorządowcy wspólnie będą pracować nad uruchomieniem naziemnego metra. Podwarszawskie gminy - Grodzisk Maz., Brwinów, Milanówek, Pruszków, Otwock i Józefów zgodziły się na sfinansowanie modernizacji przystanków PKP, przy których będą zatrzymywać się pociągi. Kiedy ruszy kolejka, dokonają zmiany tras i zmniejszenia częstotliwości kursowania autobusów podmiejskich. Pokryją także większość wydatków związanych z wykupem terenów pod parkingi przy stacjach. - donosi dziennik
Dzięki temu mieszkańcy podstołecznych rejonów będą mogli dojeżdżać do stacji autami, zostawiać je tu pod opieką ochroniarzy, i wsiadać do pociągów, którymi dojadą do centrum.Urząd Warszawy bierze na siebie zakup pociągów. Miasto przygotowuje się już do przetargu na dostarczenie najpierw sześciu, a potem jeszcze ośmiu składów, które będą kursować między Grodziskiem Maz., centrum Warszawy i Otwockiem.
Sławomir Skrzypek, wiceprezydent stolicy przekonuje, że choć PKP sceptycznie odnosi się do planów miasta, robi wszystko, by przekonać kolej, że SKM da się powołać nie tylko na jednej linii, ale na wszystkich siedmiu podmiejskich trasach. Wiceprezydent zapewnia, że w połowie 2005 roku pierwsze składy SKM zaczną wozić pasażerów. Dwa lata później będą kursować także na linii Legionowo - Warszawa.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5