Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Pod ziemią przeciekać musi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Witold Urbanowicz

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Pod ziemią przeciekać musi
Choć przecieki w podziemnych obiektach nie zagrażają konstrukcji, znacznie wpływają na pogorszenie estetyki obiektu. Walczono z nimi podczas remontu Dworca Centralnego, boje z nimi stacza też warszawskie metro. Czy jednak taka potyczka może być w ogóle zwycięska?

Wśród służb technicznej warszawskiej kolei podziemnej krąży powiedzenie, że „nie ma metra, które nie przecieka”. Nie tylko nie ma w tym przesady, ale z powodzeniem można to odnieść do wszystkich podziemnych obiektów (co zresztą doskonale widać na Dworcu Centralnym). Z przeciekami walczy zarówno Warszawa, jak i Praga, Londyn czy Nowy Jork. Dla zwykłych użytkowników są one oczywistym przykładem fuszerki czy bylejakości, tymczasem rzeczywistość nie jest wcale taka oczywista. Zwłaszcza w kontekście wtórnej walki z już występującym problemem na istniejącym od lat obiekcie.

Szczelność za wysoką cenę

Konstrukcje podziemne – tym bardziej, jeśli nie da się zapewnić im pełnej szczelności – są narażone na działanie wód gruntowych. Woda zawsze znajdzie słaby punkt. – Sporadyczne przecieki i zawilgocenia to nic nietypowego. Ich występowanie związane jest z ciekami wód błądzących, które poszukują ujścia i wykorzystują każde najmniejsze, mikroskopijne ubytki i pęknięcia w konstrukcji stacji (najczęściej na spojeniach poszczególnych elementów konstrukcji). Ubytki te są normalnym zjawiskiem pojawiającym się przy użytkowaniu tego typu obiektów budowlanych – mówi Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego, które ciągle musi zmierzać się z przeciekającą wodą.


Cały artykuł w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" 4/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik. Prenumerata dla studentów ze specjalną zniżką 50 procent!!!

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Zakończono wymianę elewacji na Dworcu Centralnym

Infrastruktura

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Biznes

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Bartosz Baca, BBSG/Rynek Infrastruktury 11 listopada 2015

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Zakończono wymianę elewacji na Dworcu Centralnym

Infrastruktura

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Biznes

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Bartosz Baca, BBSG/Rynek Infrastruktury 11 listopada 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5