Rozbudowa II linii metra będzie wymagała kolejnych zakupów pociągów. Metro Warszawskie myśli o całkiem pokaźnym zamówieniu 30-35 pociągów. Na razie spółka nie sprzeda pociągów rosyjskich.
Tabor Metra Warszawskiego składa się z 75 pociągów. Najnowszym nabytkiem spółki jest 35 składów Siemens Inspiro, które zostały kupione z myślą o obsłudze centralnego odcinka II linii metra oraz wzmocnieniu I linii.
Rozbudowa sieci metra będzie wymagała kolejnych inwestycji. – W najbliższych latach musimy się przygotować – gromadzić pieniądze, pozyskać dofinansowanie – na zakup pociągów dla [rozbudowy II linii metra o odcinki] 3+3, a następnie 3+2. Oczywiście mamy dzisiaj wystarczającą liczbę pociągów, żeby jeździć dla wariantu 3+3, ale z oczywistych powodów z mniejszą częstotliwością. Należy jednak prognozować, że z chwilą uruchomienia nowych stacji wzrośnie liczba pasażerów, w związku z tym będziemy potrzebowali więcej pociągów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra.
– Znając cały proces postępowania przetargowego, a później produkcji, to wychodzi na to, że pod koniec tego roku powinniśmy przygotować się do przetargu na zakup taboru – mówi prezes Metra.
Zakupy będą całkiem spore. – Jeśli mówimy o samym 3+3, to jest to kilka składów, natomiast chcemy przygotować zamówienie, które pozwoli na obsługę także 3+2. Mówimy o pokaźnym zakupie 30-35 pociągach – mówi Lejk.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl