Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi z opóźnieniem wróciły na odcinek Pilawa – Garwolin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Z dwutygodniowym opóźnieniem pociągi wróciły na odcinek Pilawa – Garwolin na modernizowanej linii nr 7 z Warszawy do Lublina. PLK poinformowała o postępach w realizacji inwestycji.

PKP PLK i wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zaprezentowali dziś w Otwocku postępy w modernizacji linii nr 7. W informacji prasowej nie przeczytamy, że inwestycja jest bardzo opóźniona, a o opóźnionemu w oddaniu do ruchu odcinkowi Pilawa – Garwolin towarzyszył ogromny bałagan i brak informacji, w związku z czym postępowanie wszczął Urząd Transportu Kolejowego.

Są nowe perony


15 września pociągi wróciły na odcinek z Pilawy do Garwolina (dwa tygodnie po terminie). Jak informuje PLK, na stacjach w Pilawie i Garwolinie pasażerowie mogą korzystać z całkowicie nowych peronów wyposażonych w ławki, wiaty oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Po zakończeniu modernizacji obiekty będą bardziej funkcjonalne, lepiej oznakowane i oświetlone – zapewnia PLK.

– Inwestycje, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego, to realna poprawa dostępu mieszkańców do kolei zarówno w relacjach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych. Modernizacja stacji i przystanków w całej Polsce, tak jak na linii Lublin – Warszawa, zapewni komfortową obsługę dla wszystkich bez względu na możliwości ruchowe – powiedział w Otwocku Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

W Pilawie będą dwa wyspowe perony. Wygodne dojście zapewni przejście dla pieszych pod torami i pochylnie. Również w Garwolinie powstaną dwa perony, na które będzie można dostać się podziemnym tunelem. Na peron pierwszy będzie prowadziła pochylnia, na peron drugi winda. Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

Powstają perony w Otwocku

PLK informuje, że na stacji w Otwocku trwa budowa peronów i przebudowa układu torowego. Zaawansowane prace są realizowane na dwóch nowych peronach. Pierwszy (nr 1) zyskał już nową konstrukcję. Wybudowano ścianki obiektu. Układane są płyty peronowe. Stawiane są podpory, na których będzie opierała się nowa wiata. Widać również szyb dla windy. Na drugim z peronów ustawiane są ścianki peronowe. Powstała też pochylnia dla pieszych.

Kontynuowane są prace po zachodniej stronie stacji. Układane są szyny i tłuczeń. Planuje się, że na początku listopada prace przeniosą się na drugą stronę stacji. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z nowego peronu. Oddane do użytku zostaną nowe tory –informuje inwestor.

W Otwocku z trzech nowych peronów, w tym dwóch wyspowych, pasażerowie skorzystają w 2020 roku. Perony wyposażone będą w szerokie wiaty, wygodne ławki oraz tablice informacyjne. Windy i pochylnie zapewnią dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Powstaną ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących.

W Otwocku planowane jest oddanie nowych bezkolizyjnych skrzyżowań torów z drogami oraz wygodnych przejść dla pieszych. Przy ratuszu miejskim i na wysokości peronów wykonano już połowę żelbetowych konstrukcji nowych tuneli dla pieszych. Kontynuowane są prace w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Majowej, gdzie powstaje nowy wiadukt kolejowy. Na obiekcie ułożono już dwa tory, po których od 2 września kursują pociągi. Trwają prace przy budowie murów oporowych oraz płyt wiaduktu kolejowego pod pozostałe tory. Gotowa jest konstrukcja tunelu drogowego. Zasadnicze prace na ul. Majowej potrwają do końca roku. Równolegle prowadzone są prace na ul. Orlej, gdzie powstał wiadukt pod jednym torem. Po przebudowie wiaduktu pod drugim torem nastąpi docelowa przebudowa drogi – informuje PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5