Z dwutygodniowym opóźnieniem pociągi wróciły na odcinek Pilawa – Garwolin na modernizowanej linii nr 7 z Warszawy do Lublina. PLK poinformowała o postępach w realizacji inwestycji.
PKP PLK i wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zaprezentowali dziś w Otwocku postępy w modernizacji linii nr 7. W informacji prasowej nie przeczytamy, że
inwestycja jest bardzo opóźniona, a o opóźnionemu w oddaniu do ruchu odcinkowi Pilawa – Garwolin
towarzyszył ogromny bałagan i brak informacji, w związku z czym postępowanie wszczął Urząd Transportu Kolejowego.
Są nowe perony15 września pociągi wróciły na odcinek z Pilawy do Garwolina (dwa tygodnie po terminie). Jak informuje PLK, na stacjach w Pilawie i Garwolinie pasażerowie mogą korzystać z całkowicie nowych peronów wyposażonych w ławki, wiaty oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Po zakończeniu modernizacji obiekty będą bardziej funkcjonalne, lepiej oznakowane i oświetlone – zapewnia PLK.
– Inwestycje, realizowane z Krajowego Programu Kolejowego, to realna poprawa dostępu mieszkańców do kolei zarówno w relacjach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych. Modernizacja stacji i przystanków w całej Polsce, tak jak na linii Lublin – Warszawa, zapewni komfortową obsługę dla wszystkich bez względu na możliwości ruchowe – powiedział w Otwocku Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
W Pilawie będą dwa wyspowe perony. Wygodne dojście zapewni przejście dla pieszych pod torami i pochylnie. Również w Garwolinie powstaną dwa perony, na które będzie można dostać się podziemnym tunelem. Na peron pierwszy będzie prowadziła pochylnia, na peron drugi winda. Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.
Powstają perony w Otwocku
PLK informuje, że na stacji w Otwocku trwa budowa peronów i przebudowa układu torowego. Zaawansowane prace są realizowane na dwóch nowych peronach. Pierwszy (nr 1) zyskał już nową konstrukcję. Wybudowano ścianki obiektu. Układane są płyty peronowe. Stawiane są podpory, na których będzie opierała się nowa wiata. Widać również szyb dla windy. Na drugim z peronów ustawiane są ścianki peronowe. Powstała też pochylnia dla pieszych.
Kontynuowane są prace po zachodniej stronie stacji. Układane są szyny i tłuczeń. Planuje się, że na początku listopada prace przeniosą się na drugą stronę stacji. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z nowego peronu. Oddane do użytku zostaną nowe tory –informuje inwestor.
W Otwocku z trzech nowych peronów, w tym dwóch wyspowych, pasażerowie skorzystają w 2020 roku. Perony wyposażone będą w szerokie wiaty, wygodne ławki oraz tablice informacyjne. Windy i pochylnie zapewnią dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Powstaną ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących.
W Otwocku planowane jest oddanie nowych bezkolizyjnych skrzyżowań torów z drogami oraz wygodnych przejść dla pieszych. Przy ratuszu miejskim i na wysokości peronów wykonano już połowę żelbetowych konstrukcji nowych tuneli dla pieszych. Kontynuowane są prace w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Majowej, gdzie powstaje nowy wiadukt kolejowy. Na obiekcie ułożono już dwa tory, po których od 2 września kursują pociągi. Trwają prace przy budowie murów oporowych oraz płyt wiaduktu kolejowego pod pozostałe tory. Gotowa jest konstrukcja tunelu drogowego. Zasadnicze prace na ul. Majowej potrwają do końca roku. Równolegle prowadzone są prace na ul. Orlej, gdzie powstał wiadukt pod jednym torem. Po przebudowie wiaduktu pod drugim torem nastąpi docelowa przebudowa drogi – informuje PLK.