W tym tygodniu mają ruszyć objazdy pociągów towarowych kursujących w relacji Warszawa - Białystok. Zamiast linią nr 6, składy pojadą liniami nr 2, 31 i 32. Na razie nie wiadomo, jak długo pociągi będą kierowane na objazd.
Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", stacja Siedlce przeszła tymczasową adaptację polegającą na dostosowaniu jej do obsługi dodatkowego ruchu towarowego. Tor szlakowy nr 2 oraz cała parzysta część towarowa zmieniła status na dwukierunkową. Zamontowano nowe, tymczasowe urządzenia sterowania. W miejsce tarczy zaporowych zamontowano semafory wyjazdowe. Stacja udostępni dla objazdów najprawdopodobniej kilkanaście torów postojowych na części towarowej, z których możliwy będzie bezpośredni wyjazd pociągów w kierunku Czeremchy.
Pociągi z objazdu co prawda korzystały już od jakiegoś czasu, ale do tej pory na niewielką skalę. Teraz ma być ich znacznie więcej. Objazd ma być poprowadzony linią kolejową nr 2 Warszawa - Terespol, linią nr 31 Siedlce - Siemianówka i linią 32 Czeremcha - Białystok. Na liniach nr 31 i 32 przeprowadzono niedawno prace remontowe, które uwzględniały konieczność skierowania na tę trasę ruchu objazdowego dla odciążenia remontowanej linii nr 6.
Wprowadzenie objazdu pokrywa się w czasie z rozpoczęciem prac budowlanych na stacji Siedlce, które - jak informuje rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz - w żaden sposób nie będą kolidować z objazdami. - Część ruchu kolejowego zostanie faktycznie przerzucona, na trasę przez Czeremchę i Siedlce. Szukamy różnych dróg alternatywnych na czas innych modernizacji. Pamiętajmy, że linia kolejowa nr 2 przystosowana jest do najcięższego i najbardziej intensywnego ruchu, dlatego prace modernizacyjne stacji nie będą kolidować z objazdami - zaznacza.
PKP Polskie Linie Kolejowe nie określiły jednak, czy w związku z objazdami nastąpi zintensyfikowanie prac na linii kolejowej nr 6. Mirosław Siemieniec w odpowiedzi na pytanie "Rynku Kolejowego" zaznaczył jednak, że w miarę możliwości pociągi będą również korzystały z możliwości przejazdu linią nr 6 - bez wydłużania trasy pociągów. Przypomnijmy, że jeszcze kilkanaście dni temu opóźniały się procedury środowiskowe pozwalające rozpocząć prace budowlane na remontowanej linii nr 6.