Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi mogą wrócić na trasę Oborniki Wielkopolskie – Piła

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi mogą wrócić na trasę Oborniki Wielkopolskie – Piła
fot. PKP PLK
Niebawem mogą wrócić pociągi na trasę Oborniki Wlkp. – Piła. Kończą się zasadnicze prace i sprawdzanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po modernizacji, pod koniec 2019 r. podróż między Poznaniem a Piłą zajmie nie 120, lecz 80 minut.

Jak informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK, autobusy mogą zostać zastąpione pociągami od 13 października. Na jednotorowym szlaku Oborniki Wlkp. – Piła kończy się sprawdzanie systemu i urządzeń sterowania ruchem. Na stacjach i przystankach m.in. Oborniki Wlkp. i Chodzież widać nowe perony. Wymieniono rozjazdy, które zapewnią sprawną jazdę pociągów. Modernizowane są przejazdy kolejowo–drogowe i montowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace objęły mosty kolejowe – na stacji Rogoźno (na rzece Wełnie), na rzece Noteć i na rzece Gwda oraz wiadukt na ul. Niestachowskiej w Poznaniu.

Adamczyk: Rekordowe środki

– Realizujemy obecnie wielki program modernizacji polskiej kolei, na rekordową skalę. Łącznie w linie kolejowe, dworce i tabor zainwestujemy około 100 miliardów złotych, a województwo wielkopolskie jest jednym z tych, które już mogą cieszyć się pierwszymi efektami prac. Ten program to rezultat nowego myślenia o transporcie kolejowym i przywrócenia mu przez polski rząd należnej roli. Przez wiele lat kolej w Polsce „zwijano”, zapominając, że jest ona jednym z kół zamachowych całej narodowej gospodarki. Obecnie, po długim czasie niedoinwestowania, kolej wreszcie przeżywa renesans – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

– Po raz pierwszy od wielu lat o inwestycjach na kolei myśli się kompleksowo. Powstaje spójna, wysokiej jakości oferta dla pasażerów obejmująca wszystkie etapy podróży. Jednym z wielu beneficjentów tego programu jest właśnie województwo wielkopolskie. Modernizacja linii Poznań – Piła, dwa poznańskie dworce: jeden gruntownie zmodernizowany, drugi wybudowany od nowa i kolejne wagony modernizowane przez poznańskiego producenta to konkretne efekty pracy na rzecz podnoszenia konkurencyjności kolei w Polsce. A będzie ich jeszcze więcej – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Jeden z największych projektów na Wielkopolsce

Projekt Poznań – Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów i budowę 4 nowych przystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Budowa lub przebudowa 34 peronów oraz modernizacja torów znacząco podniosą komfort podróżowania także osobom o ograniczonej mobilności. Na peronach będą nowe wiaty, oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane zostaną przejścia pod torami.

– Dzięki inwestycji Poznań – Piła, realizowanej z Krajowego Programu Kolejowego, w poznańskim węźle kolejowym przygotowane będą już wszystkie sprawne dojazdy koleją do stolicy Wielkopolski. Zapewni to bardzo dobre połączenia w ruchu aglomeracyjnym i dalekobieżnym – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zwiększy się przepustowość linii obsługującej ruch regionalny oraz dalekobieżny z południa kraju do Kołobrzegu. Nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym pozwolą na przejazd większej liczby pociągów. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 120 km/h a towarowe do 80 km/h. Po zakończeniu modernizacji czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 min zamiast wcześniejszych 120 min.

Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa. Na trasie Poznań – Piła, na 63 przejazdach kolejowo–drogowych zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44 z nich będą zamontowane nowe systemy zabezpieczeń – sygnalizacja świetlna lub rogatki. Sprawny nadzór nad modernizowanym odcinkiem zapewni Lokalne Centrum Sterowania (LCS) w Poznaniu.

Inwestycja warta ok. 500 mln zł netto jest współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5