Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po wyremontowanych torach z Katowic do Krakowa najwcześniej w 2016 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
27-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po wyremontowanych torach z Katowic do Krakowa najwcześniej w 2016 r.
„Dziennik Polski” informuje o kolejnym przesunięciu terminu ukończenia modernizacji torów na odcinku Kraków – Katowice. Już wiadomo, że inwestycji nie uda się ukończyć przed końcem 2015 r. Wyremontowaną linią pojedziemy najwcześniej w połowie roku 2016. Oznacza to, że kolej może stracić nawet 200 mln zł dofinansowania z UE.

Jak podaje „DP”, obecnie na 70-kilometrowym odcinku łączącym stolicę Górnego Śląska ze stolica Małopolski pociągi jadą ze średnią prędkością 35 km/godz. Mimo iż remont tej trasy rozpoczął się już dwa lata temu, wciąż nie widać jego końca.

Realizację projektu znacznie opóźniła upadłość spółki PNI, która była liderem kontraktu dotyczącego modernizacji fragmentu wspomnianej linii. Wskutek tego prace niemal całkowicie stanęły. PKP Polskie Linie Kolejowe w tej sytuacji zdecydowały się rozpisać nowy przetarg na wykonanie robót budowlanych, który zostanie ogłoszony w 2014 r.

„Umowa ma być podpisana pod koniec 2014 r., a roboty zakończą się najwcześniej w połowie 2016 r. Kolejarzom nie uda się więc rozliczyć do końca 2015 r. (to ostateczny termin) unijnego dofinansowania. Na odcinek Kraków-Krzeszowice wynosi ono ponad 200 mln zł, a na całą trasę 1 mld zł. Istnieje więc duże ryzyko, że te fundusze przejdą PKP koło nosa” – pisze „Dziennik Polski”.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5