NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK winna wypadku w Pniewitem? Zarządca protestuje

| jm, Rynek Kolejowy 10.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-10 11:36:42 Autor: bez nazwy
---.adsl.inetia.pl
kolejarze nie wycinają krzaków, kolejarze nie budują dworców, kolejarze, kolejarze kolejarze... ludzie!!! kolejarz to maszynista, konduktor, zazwyczaj nie mający nic wspólnego z panującym burdelem na kolei, często wstydzący się za to co się obecnie na kolei dzieje, kolejarze... ludzie...
2015-12-10 11:41:00 Autor: ---
---.tktelekom.pl
Może by radyjko rzetelnie napisało, że chodzi o wstępne ustalenia dotyczące przyczyny tzw. PIERWOTNEJ; przyczyną tzw. BEZPOŚREDNIĄ jest niestosowanie się prowadzącej pojazdem do przepisów ruchu drogowego. Dla ciekawskich jest jeszcze przyczyna tzw. SYSTEMOWA.
2015-12-10 11:48:35 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Za ten wczoraj pokazany piękny wjazd rowerzysty pod PIColino winę też ponosi PLK,
z resztą sądy - sądami - a sprawiedliwość po stronie Jarosława...
2015-12-10 13:05:05 Autor: podróznik
---.81.168.130
Kolejarze zapewne też poniosą odpowiedzialność za nowe rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami, w którym podniesiono iloczyny ruchu i dopuszczalną prędkość, które zapewne zaowocuje wzrostem liczby wypadków.
Przykład z rowerzystą jest znamienny, na głupotę i brak wyobraźni nie ma siły.
2015-12-10 13:18:55 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
A czym się różni rowerzysta ze słuchawkami na uszach wjeżdżający na przejazd od kobiety w samochodzie gadającej przez telefon nie patrzącej nawet na drogę?
W tym przypadku - Nagroda Darwina dla obu...
2015-12-10 13:36:47 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Nie ma potrzeby majstrować przy podniesionych iloczynach ruchu.Po prostu i zwyczajnie użytkownicy dróg muszą przestać się uważać za naród wybrany.Tę samą chorobę mają rowerzyści.W Niemczech gdzie pociągi jeżdżą dużo szybciej niż w Polsce jeżdżą też w ciszy. Sygnały przed przejazdami podają raczej na liniach lokalnych.To jest chyba inny poziom kultury technicznej - zbliżasz się do torów zacznij uważać.
2015-12-10 14:26:49 Autor: Pit
---
Tak czy inaczej bezpośrednią winę ponosi - wiem, że to smutne i bolesne dla rodziny - kierująca samochodem. Nie zachowała należytej ostrożności - tym bardziej, że wiedziała o szczególnym niebezpieczeństwie na tym przejeździe bo sama walczyła o poprawę...
2015-12-10 18:28:53 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rano w radio ZET mówili że raport był z NIK a nie z PKBWK więc niech RK uściśli kto to wypuścił. Do tego puszczone na antenie komentarze mieszkańców żeby tylko wywołać sensację a nie było tam nic merytorycznego.
@Pit - zgadza się. Kierowca ma zachować szczególną ostrożność zbliżając się to przejazdu kolejowego i nie ważne jakiej kategorii.
Mnie nurtuje co innego. Czy po podniesieniu prędkości powtórnie zmierzono trójkąty widzialności na tym przejeździe. Bo jeśli tak i wyszło że jest ok to nie mam pytań ale jeśli się okazało że po pomiarach nie ma warunków to ktoś ma po jajach. No chyba że nie wykonano pomiarów w ogóle.
A zmiana kategorii na przejeździe to nie taka tania i prosta sprawa panowie dziennikarze. To może potrwać nawet i dwa lata od powołania komisji do oddania urządzeń na przejeździe do eksploatacji.
2015-12-10 19:34:01 Autor: w.d
---.dynamic.chello.pl
przykro to pisac ale jak ta kobieta mogla swiadomie narazic swoje dzieci
na smierc Kobieta mieszkala obok przejazdu pisala pisma do PLK i wiedziala
ze przejazd jest niebezpieczny (brak widocznosci) .Byc moze jest to wina PLK
ale to nie PLK tylko ona bezposrednio narazila na smierc siebie i swoja rodzine.
Mozna bylo zarowno objechac przejazd przez bezpieczniejszy przejazd w
okolicy jest ok 2,5 km obok , jak i maz mogl ruszyc z samochodu i wyjsc
na przejazd i dac znac jesli jest bezpiecznie. My z zona zawsze tak robimy
jesli na przejezdzie jest brak widocznosci lub jest mgla i pociagu nie widac
ale zawsze jest go slychac . Ale jak to baba , wiecznie sie spieszy i jezdzi po
trupach (nawet i swoich dzieci)
2015-12-10 23:27:27 Autor: kazek
---.5-3.cable.virginm.net
Proszę sobie wyobrazić taką sytuację - przy nasypie rosną krzaki, zarośla, przejazd niestrzeżony z krzyżem św Andrzeja. Zbliżam się do przejazdu - tory jeszcze widzę, nie ma nic. Zbliżam się do znaku stop, w linii gdzie stoję owy szpaler krzaków zasłania widok na tory w takiej odległości, że torów w bezpiecznej odległości nie widać. I co wówczas? Ktoś wychodzi z auta, daje mi znak, ze nic nie jedzie, czy ryzykuję i przejeżdżam przez przejazd, całowany w tym momencie przez czołownice lub bufory loka z pociągu pośpiesznego, wysyłającego mnie bezpłatnie ekspresem na stację Cmentarz Głowny Osobowy...
2015-12-11 08:00:11 Autor: DamianK
---.free.aero2.net.pl
Kiedyś wspominałem o tym, miałem okazję jechać akurat tym nie szczęsnym kursem kiedy w zderzyliśmy w ten samochód, jechaliśmy tak jak szlakowa nakazuje, mechanik ( trombił) sygnał Baczność !!!! przed przejazdem i jak powiedział (tyle co usłyszeliśmy go mówiącego do Kierownika Pociągu po całym nieszczęściu) na łuku w ostatniej chwili zobaczyłem samochód i kobietę która ruszała z miejsca patrząc w przeciwną stronę i w moją kiedy już była na torze. Ps. Nikogo nie winię, martwy już nic nie zezna ale przejazd jest z kategorii polna droga i nie ma znaczenia czy znak był pod kontem 45 czy 90 stopni ustawiony, kierowca znała ten specyficzny przejazd a PLK winna tylko wycinać krzaki i trawę wokół niego.
2015-12-11 13:02:49 Autor: Krzyś
---.internetdsl.tpnet.pl
...jak tak się czyta Wasz komentarze, i się pomyśli że tacy eksperci dbają o moje bezpieczeństwo na kolei - jak przejeżdżam przez przejazd to aż żal bierze...

wszyscy winni tylko nie ja...krzaki wyciąć - za ciężko, sprawdzić widoczność - za ciężko, dopilnować odpowiedniego zabezpieczenia - się nie da... dzięki Bogu pensję się da wyciągnąć z konta za pracę na rzecz bezpieczeństwa...

ale zawsze winny kierowca - niebawem przy takiej polityce tylko kaskaderzy będą mogli przekraczać przejazdy kategorii D (pomijam przytaczany przypadek omijania zabezpieczeń przez rowerzystę, ma na co zasłużył)...no ale dajcie nam kierowcą szansę pokonać ten przejazd...albo faktycznie rozkopać połowę i nie ma problemów. będzie 50% jak nie bardziej, bezpiecznie.

a tak można odnieść wrażenie że kolejarze to mają dalej jeden centralny rozum podzielony na wszystkich...naprawdę szkoda i Was i nas
2015-12-11 14:50:26 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Iloczyn ruchu i ograniczenia szybkości to i tak lekko mówiąc głupota. Dało to przez kilka lat takich praktyk efekt odwrotny od zamierzonego. Kierowcy zaczęli kompletnie ignorować pociąg i wjeżdżają prosto pod zderzaki bo pociąg zwalnia albo ich "przepuszcza". Na większości wioskowych przejazdów miejscowi nic sobie nie robią z pociągu i walą przed samym pociągiem jak by go tam nie było.
Ja spytam gdzie policja, która mogłaby zarobić fortunę dla naszego Państwa? Na każdym wioskowym przejeździe skasowała by masę pieniędzy i może poprawiłoby to bezpieczeństwo. SSP dział, półrogatki zamknięte, wszystko mruga i dzwoni a kierowcy i tak objeżdżają i nic sobie z tego nie robią. !!!
Kto wie jak było w tym przypadku? Tego nikt nie powie bo stała się tragedia. Zginęły dzieciaki.
Tak na marginesie.
Skoro tak bardzo im przeszkadzała słaba widzialność to czemu sami nie wycięli paru krzaków skoro obok mieszkają? Ja bym nigdy nie czekał na tragedię tylko samowolnie bym to zrobił i byłby święty spokój!!!
Czegoś tu nie rozumiem...
2015-12-13 09:27:30 Autor: Krzyś
---.wifikomputer.pl
@Siemens albo zarządzamy i dbamy o bezpieczeństwo albo robimy samowolkę..a częściowo się zgadzam, objeżdżanie itp.. To może Polacy nie są jeszcze gotowi na kategorie poniżej A? Ani nie umiemy się tym zająć ani z tego korzystać..

P.S. a propos samodzielnej wycinki.. Nasyp też mieli zniwelować? To dobrze że w tym duchu nie pojawił się pomysł o rozebraniu kawałka torów przy przyjeździe-w ogóle nie było by problemów...
2015-12-14 09:47:28 Autor: stan .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
https://www.youtube.com/watch?v=F7Wikv1M7qY

Maurycy , pewnie takiego przejazdu by nie ominął.
2015-12-14 09:53:19 Autor: stan.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Acha , mam pytanie , skoro na zachodzie taka kultura jazdy to dlaczego montuja przejazdy jak na linku wyzej ( mysz sie nie prześlizgnie tak ogrodzone)
2015-12-16 21:56:50 Autor: jac
---.215.200.246-internet.zabrze.debacom.pl
A co ma do tego "źle ustawiony znak STOP",jeśli nie ma wyznaczonej linii(znaku poziomego) zatrzymania się,to trzeba bezwzględnie zatrzymać się w miejscu ,umożliwiającym dobrą widoczność w obydwie strony.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Warte uwagi
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5