Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański informował w ubiegłym tygodniu o przyjętej, ze względu na sprawność realizacji, koncepcji odtworzenia parametrów linii na trasie Sosnowiec Jęzor - Gliwice. Inwestycja planowana jest po 2012 roku.
Chociaż parametry projektowe większej części tego odcinka zakładają osiąganie prędkości 120 km/h, obecnie między Gliwicami a Katowicami pociągi nie przekraczają praktycznie 60 km/h, a w Mysłowicach zwalniają do 20-30 km/h. Przyczyną są m.in. szkody górnicze i drewniane podkłady zastosowane w poprzednim systemie ze względów strategicznych, umożliwiając szybkie przekucie linii na tzw. szeroki tor - informuje PAP.
Według Szafrańskiego, chociaż PLK nie planuje tam tak głębokiej modernizacji, jak w przypadku trwających już unijnych inwestycji na innych odcinkach linii E30 np. między Sosnowcem Jęzorem a Krakowem, odtworzenie przyniesie w rezultacie podobne korzyści, przy niższych nakładach finansowych.