NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK: Potrzeba prawie 300 mld złotych do pełnej odbudowy kolei

| Łukasz Malinowski, Magda Romanowska 11.10.2019 4,8k

Prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycje są obecnie warte kilkadziesiąt mld złotych i jest to największy program inwestycyjny w historii kolei. Jak poinformował podczas Kongresu 590 Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., aby w pełni odnowić i uzupełnić braki w infrastrukturze kolejowej potrzebne jest wydanie ok. 300 mld złotych.
− Polska kolej przez kilkadziesiąt lat była niedoinwestowana. Dopiero niedawno otrzymaliśmy odpowiednie środki na odbudowę infrastruktury kolejowej. Ważny jest także program utrzymaniowy, który przeznaczony jest głównie na utrzymanie tego, co jest już odbudowywane. Według wyliczeń środki inwestycyjne, potrzebne do zmodernizowania wszystkich odcinków i dobudowania tak zwanych łączników, są na poziomie około 250-300 mld złotych. Jest to wymagane dla pełnej odbudowy kolei – wyjaśniał Ireneusz Merchel, prezes zarządu PLK.

Nie można też zapominać o inwestycji, która będzie miała wpływ także na wygląd i funkcjonowanie kolei. Centralny Port Komunikacyjny oznacza budowę około 1600 km nowych linii. Program jest rozłożony na kilka lat – może minąć ponad dwadzieścia, zanim te linie powstaną. − Oczywiście mamy nadzieję, że budowa rozpocznie się już w ciągu kilku lat – dodaje prezes Merchel.

Oprócz budowy nowych linii projekt CPK zakłada także modernizację ponad 3 tys. km linii prowadzących do nowego centralnego portu. Bez nich sprawny dojazd na nowe lotnisko i węzeł przesiadkowy nie będzie możliwe – są to tzw. szprychy prowadzące do CPK.

Warto zauważyć, że już w związku z tym, około 380 km jest w tej chwili objętych pracami modernizacyjnymi, które identyfikowane są jako wspomniane szprychy. Jako przykład Ireneusz Merchel podaje linię nr 69 na terenie województwa lubelskiego. Prezes PLK zapewnia, że wszystkie przedsięwzięcia uzgadniane są na bieżąco, aby uniknąć tzw. prac straconych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (279)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (279)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5