Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Potrzeba prawie 300 mld złotych do pełnej odbudowy kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycje są obecnie warte kilkadziesiąt mld złotych i jest to największy program inwestycyjny w historii kolei. Jak poinformował podczas Kongresu 590 Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., aby w pełni odnowić i uzupełnić braki w infrastrukturze kolejowej potrzebne jest wydanie ok. 300 mld złotych.

− Polska kolej przez kilkadziesiąt lat była niedoinwestowana. Dopiero niedawno otrzymaliśmy odpowiednie środki na odbudowę infrastruktury kolejowej. Ważny jest także program utrzymaniowy, który przeznaczony jest głównie na utrzymanie tego, co jest już odbudowywane. Według wyliczeń środki inwestycyjne, potrzebne do zmodernizowania wszystkich odcinków i dobudowania tak zwanych łączników, są na poziomie około 250-300 mld złotych. Jest to wymagane dla pełnej odbudowy kolei – wyjaśniał Ireneusz Merchel, prezes zarządu PLK.

Nie można też zapominać o inwestycji, która będzie miała wpływ także na wygląd i funkcjonowanie kolei. Centralny Port Komunikacyjny oznacza budowę około 1600 km nowych linii. Program jest rozłożony na kilka lat – może minąć ponad dwadzieścia, zanim te linie powstaną. − Oczywiście mamy nadzieję, że budowa rozpocznie się już w ciągu kilku lat – dodaje prezes Merchel.

Oprócz budowy nowych linii projekt CPK zakłada także modernizację ponad 3 tys. km linii prowadzących do nowego centralnego portu. Bez nich sprawny dojazd na nowe lotnisko i węzeł przesiadkowy nie będzie możliwe – są to tzw. szprychy prowadzące do CPK.

Warto zauważyć, że już w związku z tym, około 380 km jest w tej chwili objętych pracami modernizacyjnymi, które identyfikowane są jako wspomniane szprychy. Jako przykład Ireneusz Merchel podaje linię nr 69 na terenie województwa lubelskiego. Prezes PLK zapewnia, że wszystkie przedsięwzięcia uzgadniane są na bieżąco, aby uniknąć tzw. prac straconych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5