Koleje Wielkopolskie, jedyny przewoźnik pasażerski na linii z Poznania do Wolsztyna, poinformował, że ruch pociągów na tej trasie odbywa się z utrudnieniami. PKP PLK zapewnia, że niebawem problemy się zakończą, a szynobusy KW pojadą szybciej.
11 grudnia, po kilkumiesięcznej przerwie, na modernizowaną na odcinku Wolsztyn — Luboń linię nr 357 powróciły pociągi pasażerskie łączące Wolsztyn z Poznaniem. Wcześniej pasażerowie musieli przesiadać się na trasie do autobusów komunikacji zastępczej — w związku z remontem wyłączano z ruchu fragmenty linii, ostatnio odcinek Stęszew — Wolsztyn.
Już kilka dni po przywróceniu bezpośrednich połączeń jedyny przewoźnik pasażerski na tej trasie, spółka Koleje Wielkopolskie, poinformował o utrudnieniach, z którymi muszą liczyć się pasażerowie. — Uprzejmie informujemy iż z powodu trwających prac modernizacyjnych oraz wprowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ograniczeń prędkości, nie uwzględnionych w rozkładzie jazdy, na odcinku Poznań Gł. – Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn mogą wystąpić utrudnienia eksploatacyjne, prowadzące do opóźnień pociągów, nie wynikających z winy przewoźnika — czytamy w krótkim komunikacie na stronie KW.
O przyczyny problemów z kursowaniem pociągów samorządowej spółki spytaliśmy w PKP PLK. — Obecne utrudnienia w ruchu pociągów pasażerskich wynikają z trwających jeszcze robót na stacji Stęszew i ograniczeń prędkości na przejazdach kolejowo - drogowych, na których będą uruchamiane urządzenia sterowania ruchem kolejowym związane z kategorią "C" tych przejazdów. Uruchomienie tych urządzeń nastąpi po uzyskaniu zasilania z energetyki — mówi Zbigniew Wolny z poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji zarządcy infrastruktury. Sprawy formalne z energetyką są w trakcie załatwiania — dodaje.
Na poprawę punktualności prowadzenia ruchu ma wpłynąć też podniesienie prędkości na szlaku Szreniawa — Luboń. — Stanie się to w najbliższym czasie. Bezpośrednio po tym zostanie przeprowadzona korekta organizacji ruchu kolejowego — zapewnia Wolny.
Choć ruch na całej trasie do Wolsztyna został już przywrócony, na szlaku wciąż są prowadzone prace modernizacyjne. Inwestycja ma być zakończona do maja przyszłego roku. Roboty będą się jednak odbywać przy ciągłości ruchu kolejowego.