Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Za wcześnie przesądzać o niskiej przepustowości odcinka Gdańsk Gł. – Wrzeszcz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Za wcześnie przesądzać o niskiej przepustowości odcinka Gdańsk Gł. – Wrzeszcz
– Nie otrzymaliśmy jeszcze wniosków rozkładowych od PKM – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK, pytana o problemy z przepustowością odcinka pomiędzy Gdańskiem Głównym i Gdańskiem Wrzeszczem. Tymczasem władze woj. pomorskiego zapowiedziały, że linia PKM zostanie uruchomiona 1 września 2015 r.

Gdy Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego, rozpętał kilka dni temu burzę informacją, że pociągi PKM nie dojadą do Gdańska Gł. (tylko do Gdańska Wrzeszcza), sam zainteresowany w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” mówił m.in.: – W związku z rozpoczęciem kursowania przez Pendolino, nie ma szans, żeby pociągi z linii PKM zmieściły się na torach dalekobieżnych pomiędzy Wrzeszczem i Gdańskiem Głównym.

Nie ma żadnych wątpliwości, że Pendolino istotnie wpłynie na problemy z kursowaniem pociągów regionalnych. Drobne problemy ze skonstruowaniem rozkładu pociągów PR w edycji 2014/15 pojawiły się na Pomorzu, natomiast w kilku innych regionach (przede wszystkim w Małopolsce i na Opolszczyźnie) Pendolino wygenerowało problemy dla przewoźników regionalnych o znacznie większej skali. Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli chodzi o odcinek pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Gdańskiem Głównym, sprawa przepustowości nie jest jeszcze przesądzona.

Przekonuje o tym, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego zarządcy infrastruktury. – PKP PLK zawsze merytorycznie i odpowiedzialnie współpracuje ze swoimi partnerami. Nie chcemy dyskutować o obawach, tylko o faktach. Gdy tylko PKM złoży konkretne wnioski o umieszczenie pociągów w rozkładzie jazdy, będziemy w stanie się do nich odnieść. Do tej pory takich wniosków nie otrzymaliśmy – mówi Ewa Symonowicz-Ginter.

„Częstotliwość może sięgać kilku minut”

W portalu trójmiasto.pl pojawiła się przed kilkoma dniami informacja, że przepustowość odcinka linii 202 Gdańsk Gł. – Gdańsk Wrzeszcz wyniesie (naturalnie po zakończeniu modernizacji stacji we Wrzeszczu) 12 składów w ciągu godziny, czyli co 5 minut. Nie sposób nie zauważyć, że – biorąc pod uwagę, iż odległość pomiędzy Gdańskiem Gł. i Wrzeszczem to 4,2 km – przepustowość w porównaniu z okresem przed modernizacją, jeśli w ogóle wzrosła, to co najwyżej w sposób minimalny. Co na to PLK?

– Określenie częstotliwości połączeń na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny będzie możliwe, gdy będziemy znali oczekiwania wszystkich przewoźników, którzy zdecydują się korzystać z tych torów w nowym rocznym rozkładzie jazdy. W praktyce, dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym, które zamontowaliśmy na zmodernizowanych torach, częstotliwość może sięgać kilku minut. Warunki techniczne na trasie Gdańsk Osowa – Gdynia Główna [linia 201, także zawierająca się w ramach projektu PKM – red.] pozwalają na kursowanie pociągów co kwadrans – dodała Ewa Symonowicz-Ginter.

Świlski: PKM wystartuje 1 września 2015 r.

Podczas wtorkowej debaty „Pracownia Miast”, zorganizowanej przez trójmiejską redakcję „Gazety Wyborczej”, członek ZWP Ryszard Świlski zadeklarował, że ruch na linii PKM rozpocznie się 1 września 2015 r. Należy naturalnie pamiętać, że ostateczna data od, żmudnych najprawdopodobniej, procedur związanych z dopuszczeniem linii do ruchu. – Po wstępnych rozmowach z UTK wiemy, że w przeciągu 2-3 miesięcy od 30 kwietnia 2015 r. [kiedy planowane jest zakończenie budowy – red.] uda się zakończyć proces certyfikacyjny linii – mówił niedawno „RK” Krzysztof Rudziński, prezes spółki PKM SA.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk na razie bez tramwaju do dworca Wrzeszcz

Zintegrowany transport

Gdańsk na razie bez tramwaju do dworca Wrzeszcz

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Powstanie spory parking dla rowerów przy stacji Gdańsk Wrzeszcz

Zintegrowany transport

Jedna oferta na budowę węzła integracyjnego Gdańsk Wrzeszcz

Infrastruktura

Gdańsk ponawia przetarg na uporządkowanie węzła we Wrzeszczu

Zintegrowany transport

Gdańsk. Zmieni się otoczenie wokół stacji Wrzeszcz. Będzie tramwaj?

Zintegrowany transport

Rusza dworzec tymczasowy Gdańsk Wrzeszcz

Pasażer

Zobacz również:

Gdańsk na razie bez tramwaju do dworca Wrzeszcz

Zintegrowany transport

Gdańsk na razie bez tramwaju do dworca Wrzeszcz

Witold Urbanowicz 18 maja 2023

Powstanie spory parking dla rowerów przy stacji Gdańsk Wrzeszcz

Zintegrowany transport

Jedna oferta na budowę węzła integracyjnego Gdańsk Wrzeszcz

Infrastruktura

Gdańsk ponawia przetarg na uporządkowanie węzła we Wrzeszczu

Zintegrowany transport

Gdańsk. Zmieni się otoczenie wokół stacji Wrzeszcz. Będzie tramwaj?

Zintegrowany transport

Rusza dworzec tymczasowy Gdańsk Wrzeszcz

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5