Zarządca krajowej infrastruktury kolejowej rozpisał właśnie przetarg pod nazwą „Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Leszno” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”.
Modernizacja tego odcinka E59 realizowana jest w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Prace na odcinku, tak jak w przypadku modernizacji innych fragmentów E59, będą prowadzone w warunkach ruchu na torach sąsiednich. Od momentu podpisania umowy z wykonawcą, będzie miał on 38 miesięcy na wywiązanie się z zadania. Zamawiający będzie wymagał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu jest cena, która w 80% stanowić będzie o zwycięstwie przedłożonej oferty. W 10% będzie to termin realizacji, również w 10% okres gwarancji. Oferty otwarte zostaną 23 listopada.
Tym samym ogłoszone zostały już wszystkie przetargi (trwają też prace na odcinku Czempiń – Poznań, a odcinek Wrocław – Rawicz jest niemal gotowy) na modernizację linii E59 pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem.
Więcej na temat przetargu znajdziesz na portalu MONITOR