14 lipca w siedzibie PKP Polskich Linii Kolejowych podpisano trzy umowy. Kontrakty otrzymały firmy: PĂśyry Infra GmbH, DB International GmbH i MGGP SA.
2 mln 885 tys. euro warta jest umowa na wykonanie studium wykonalności modernizacji linii kolejowej C-E 65 na odcinku (Gdynia) - Tczew - Bydgoszcz - Inowrocław - Zduńska Wola - Tarnowskie Góry - Pszczyna. Jest ona finansowana w 50 proc. ze środków funduszu TEN-T. Pöyry Infra GmbH ma na zrealizowanie zlecenia 600 dni od podpisania kontraktu. Obejmuje on m.in. wykonanie prognozy społeczno-gospodarczej i analiz rynku usług transportowych, ruchowo-marketingowej opcji modernizacyjnych, stanu istniejącego infrastruktury kolejowej i taboru, technicznej modernizacji linii wraz z oszacowaniem kosztów itd.

* Od lewej: Berthold Kamm (prokurent Pöyry Infra GmbH), Johann Schmieder (prezes zarządu Pöyry Infra GmbH), Teresa Zwiernik (członek zarządu PKP PLK) i Marek Pawlik (członek zarządu PKP PLK).

* Johann Schmieder - prezes Pöyry Infra GmbH.
Wartość zamówienia udzielonego DB International GmbH Consulting Europa Niderlassung Nord z Berlina to 781,8 tys. złotych. Jej przedmiotem jest przygotowanie studium wykonalności, które umożliwi budowę mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikację linii od miejsca zakończenia elektryfikacji do punktu styku sieci trakcyjnej PKP PLK i DB Netz. Chodzi tutaj o most graniczny między Horką a Węglińcem. Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków POIiŚ oraz środków własnych PKP PLK. Termin realizacji kontraktu to 600 dni od dnia podpisania.

* Klaus Keske (dyrektor oddziału w Polsce DB International GmbH), Teresa Zwiernik (członek zarządu PKP PLK) i Marek Pawlik (członek zarządu PKP PLK).
Trzecia umowa podpisana 14 lipca, podpisana przez PKP PLK z firmą MGGP SA z Tarnowa obejmowała wykonanie mapy do celów projektowych metodą fotogrametryczną (przy wykorzystaniu zdjęć lotniczych) dla przygotowania projektu modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku Tarnów-Rzeszów. W ciągu 7 miesięcy od złożenia podpisu przez obie strony, zostaną wykonane następujące zadania: założenie osnowy geodezyjnej, wykonanie zdjęć lotniczych i numerycznych modelu terenu (DTM) oraz ortofotomap o wykonanie mapy numerycznej i materiałów geodezyjnych dla projektu. Wartość zamówienia to 225,2 tys. euro. Podobna umowa dotycząca odcinków Kraków (Podłęże) - Tarnów oraz Rzeszów - granica państwa została podpisana 31 sierpnia 2007 r.

* Jacek Włodek (wiceprezes zarządu MGGP SA), Sławomir Jędrusiak (prokurent MGGP SA), Teresa Zwiernik (członek zarządu PKP PLK) i Marek Pawlik (członek zarządu PKP PLK).