Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP LHS i PKP Cargo wchodzą w Euroterminal

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-11-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 29 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP LHS i PKP Cargo wchodzą w Euroterminal
Dziś podpisano cały szereg umów, dzięki którym PKP Cargo i PKP LHS dołączyły do Centrum Zaopatrzenia Hutnictwa w Międzynarodowym Centrum Logistycznym Euroterminal Sławków. - To symboliczny moment, w którym wieloletnie plany nabrały wreszcie realnych kształtów - podkreślił prezes CZH, Paweł Podsiadło.

CZH podpisao akt notarialny wniesienia majątku spółki, w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki Euroterminal Sławków Sp. z o.o. Jednocześnie CZH, PKP Cargo i PKP LHS podpisały umowę inwestorską o przystąpieniu dwóch ostatnich spółek do podmiotu CZH. Parafowano także planowaną umowę spółki Euroterminal Sławków Sp. z o.o., a samo CZH podpisało wniosek o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej kolejnego etapu inwestycji w Sławkowie.

Strategicznie położony (przecięcie dwóch europejskich korytarzy transportowych, niedaleko centrów przemysłowych Śląska) Euroterminal w Sławkowie ma kluczowe znaczenie dla polityki transportowej całego państwa. Prowadzony jest tam przeładunek kontenerów, towarów paletyzowanych, produktów stalowych, towarów masowych oraz składowane są ładunki i towary.

Budowa nowoczesnej infrastruktury była wspierana przez Unię Europejską. Pochłonęła ona ponad 100 mln zł (pochodziły one z funduszy UE oraz środków własnych CZH). Kolejne kroki to dalsza rozbudowa Euroterminala, przede wszystkim dla obsługi przeładunku kontenerów. 1 kwietnia tego roku CZH powołał do życia samodzielny podmiot gospodarczy - Euroterminal Sławków Sp. z o.o. Po podpisaniu umowy, przystąpiły do niego PKP LHS i PKP Cargo.

Planowane jest dzięki temu osiągnięcie efektu synergii - CZH zapewniło infrastrukturę, PKP LHS wykorzystanie szerokiego toru, a PKP Cargo obsługę przewozów normalnotorowych. Jak zapewniają jednak strony porozumienia, terminal pozostanie otwarty dla zewnętrznych podmiotów.

W uroczystości udział wzięli m.in. minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska, prezes PKP SA Andrzej Wach, prezes PKP Cargo Wojciech Balczun, prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb i marszałek śląski Bogusław Śmigielski.

- Ta inwestycja jest niewątpliwie jednym z ważniejszych przedsięwzięć ostatnich lat w zakresie logistyki. Koncepcja zakładała przekształcenie byłego składowiska towarów w nowoczesny terminal logistyczny. Zawsze było pytanie jak spiąć wąski i szeroki tor. Przez długi czas nie było koncepcji, jak powinno to być realizowane. 2 lata temu w Krynicy ustaliliśmy pewien symbol - Sławków na połączeniu tych dróg. Najpierw udało nam się z prezesem Tracichlebem. Następnie namówiliśmy prezesa Wacha i prezesa Balczuna do tego, aby szeroki tor idący do centrum Europy był znaczącym elementem dla współpracy Unii Europejskiej z krajami wschodu - podkreślał prezes Podsiadło,

- Jednym z celów polskiej prezydencji w UE będzie partnerstwo wschodnie. Zwiększenie wymiany handlowej z naszym sąsiadami ze wschodu jest ważnym elementem tej sfery - zaznaczyła minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska.

Minister Cezary Grabarczyk wskazał, że państwo polskie dokonuje w kryzysie takich inwestycji, jak inne państwa w czasie prosperity. - Gdy zostaną zrealizowane wszystki inwestycje w Sławkowie, możliwy będzie przeładunek nawet 6-krotnie większy niż obecnie - podkreślił. - Jadąc tu, postanowiłem wyznaczyć nowe zadanie dla ministra Engelhardta i prezesa Wacha - budujemy drugi szeroki tor - powiedział minister infrastruktury.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Biznes

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Łukasz Malinowski 20 września 2021

Przejazd inspekcyjny na LHS drezyną Kolei Ukraińskich [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP LHS chce kupić 200 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Biznes

PKP LHS: Rosną przewozy intermodalne z Chin

Łukasz Malinowski 20 września 2021

Przejazd inspekcyjny na LHS drezyną Kolei Ukraińskich [zdjęcia]

Tabor i technika

PKP LHS chce kupić 200 wagonów do przewozu kontenerów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5