PKP Intercity rozpisało przetarg na wykonywanie pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej składów spółki lokomotywami spalinowymi w 2013 r. Postępowanie obejmuje odcinki graniczne i fragmenty niezelektryfikowane na sieci w Polsce.
PKP Intercity poszukuje kontrahenta na obsługę lokomotywami spalinowymi na odcinkach: Węgliniec - Forst - Cottbus, Zamość - Rzeszów, Krzyż - Gorzów Wlkp., Rzeszów - Lublin, Jagodin - Dorohusk, Białystok - Sestokai, Tczew - Mamonowo, Korsze - Ełk.
Zamówienie obejmuje także pracę pozapociągową wraz z drużynami trakcyjnymi na: stacjach Przemyśl i Przemyśl Bakończyce, Zakopane, Jelenia Góra, Poznań. Wszystko to w różnym wymiarze czasowym.
Oferty można składać do 11 grudnia. Jedynym kryterium wyboru będzie najniższa cena.
PKP Intercity przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych. Projekt ten znalazł się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przewoźnik przeznaczy na jego realizację 165,31 mln zł, z czego Unia Europejska ma sfinansować 67,2 mln zł. Projekt ma zostać zrealizowany do 2015 r.
Na liście rezerwowej POIiŚ widnieje natomiast przedsięwzięcie polegające na modernizacji 20 lokomotyw spalinowych SM42, należących do PKP Intercity. Jego wartość to 86,1 mln zł, z czego Unia Europejska mogłaby sfinansować 35 mln zł.