- W sezonie zimowym 2012/13 planujemy 20-procentową rezerwę taborową - poinformowała „Rynek Kolejowy” rzecznik spółki PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. Czy przewoźnik jest rzeczywiście dobrze przygotowany na nadchodzącą zimę?
- Do listopada tego b.r. zakończyliśmy przegląd taboru przed okresem zimowym - tłumaczy rzecznik PKP Intercity. - W okresie zimowym planujemy prowadzenie całodobowego dodatkowego serwisu dla lokomotyw. Na stacjach węzłowych, czyli w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i w Gdańsku, tak jak dotychczas utrzymywać będziemy rezerwy wagonów oraz lokomotyw na wypadek awarii lub dodatkowych wzmocnień pociągów - zaznacza Małgorzata Sitkowska.
Jak tłumaczy rzecznik PKP Intercity, już teraz, tj. np. w czasie zwiększonych przewozów (święta) warsztaty naprawcze przewoźnika działają 7 dni w tygodniu przez cała dobę. – Warsztaty również przygotowane zostały do pracy w okresie trudnych warunków zimowych - dodaje.
- Dodatkowo, w czasie niekorzystnych warunków nasze zaplecza techniczne PKP Intercity korzystać będą z 25 nagrzewnic do odladzania wagonów, dzięki czemu proces przygotowywania składów do drogi będzie skrócony - podsumowała w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” rzecznik PKP Intercity.