Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo rezygnuje z modernizacji lokomotyw ET22 na rzecz EU07

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
13-08-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 13 sierpnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo rezygnuje z modernizacji lokomotyw ET22 na rzecz EU07
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Cargo zrezygnowało z modernizacji lokomotyw ET22 do standardu 201Em. Ostatnim zmodernizowanym ET22 będzie „byk” o numerze 2047. W zamian za zawieszenie kontraktu na modernizację lokomotyw ET22 PKP Cargo podpisało z ZNLE Gliwice umowę na naprawę główną połączoną z modernizacją 24 sztuk lokomotyw EU07.

- Modernizacja lokomotyw ET22 (w wersji 201Em) co do zakresu i ilości była przygotowywana w innych i bardziej stabilnych warunkach rynku przewozowego - wyjaśnia Piotr Apanowicz, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Ogólnoświatowy kryzys gospodarczy i pojawienie się na polskich torach konkurencji spowodowało konieczność określenia nowej strategii, optymalizacji kosztów w tym również weryfikację zakresu modernizacji lokomotyw szczególnie w sytuacji kiedy pojawiły się ich nadwyżki - dodaje. 

PKP Cargo postanowiło przekiwerować środki przeznaczone na modernizację lokomotyw ET22 na modernizację tańszych w utrzymaniu lokomotyw EU07. - Pierwsze przesłanki do bardziej intensywnego wykorzystania lok. EU07 ,,kosztem” ET22 zaistniały w okresie gdy koszty dostępu do infrastruktury PLK okazały się znacząco nizsze w przypadku EU07 - w tym momencie w PKP Cargo podjęto decyzję o ograniczeniu zakresu modernizacji lok. ET22 (powstała wersja 201Ek) . Dalsze działania optymalizacyjne w zakresie wykorzystania parku lokomotyw przy uwzględnieniu niższych o 30% kosztów utrzymania lok. EU07 w porównaniu do ET22 oraz struktura realizowanych przewozów w naturalny sposób spowodowały przekierowanie części środków inwestycyjnych na lokomotywy EU07 - mówi Piotr Apanowicz.

Łącznie zmodernizaowane zostanie 24 sztuki lokomotyw EU07. - Dostosowując się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji zmodyfikowano plany modernizacyjne i postanowiono po wykonaniu modernizacji 27szt. lok.ET22 w wersji 201Em i aktualnie wykonywanych 20szt. w wersji 201Ek zawiesić modernizację tych lokomotyw a wygospodarowane środki przeznaczyć na modernizację obecnie bardziej w eksploatacji pożądanych lok. EU07 – wstępnie 24szt. (aktualnie jesteśmy w trakcie finalizowania umowy z ZNLE Gliwice). Koszty jednostkowe modernizacji lok. EU07 z uwagi na mniejszy zakres i typ lokomotywy będą zdecydowanie niższe - zaznacza rzecznik PKP Cargo. Przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie (tak czyniono w przypadku modernizacji tego typu lok. do ruchu pasażerskiego).

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5