Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo pyta rynek o lokomotywy. Ma być full-service

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Cargo pyta rynek o lokomotywy. Ma być full-service
PKP Cargo wykonało pierwszy krok w postępowaniu na zakup 10 lokomotyw wielosystemowych do samodzielnej obsługi zleceń na przewozy Europy Zachodniej. Przewoźnik pyta producentów o propozycje.

PKP Cargo chce kupić dziesięć lokomotyw wielosystemowych. Będą one wykorzystywane do samodzielnej obsługi zleceń na przewozy m.in. do Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii, Belgii, Węgier, Holandii i włoskich stacji granicznych. Spółka planuje, że nowe lokomotywy trafią do niej w 2016 i 2017 roku. Szacunkowa wartość kontraktu może sięgnąć nawet 200 mln zł.

Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych podkreślił niedawno w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że zamówienie nie oznacza wprost zwiększenia siatki połączeń transgranicznych i zagranicznych przewoźnika. Nowy tabor ma obsługiwać pociągi, które PKP Cargo prowadzi już teraz. Posiadanie własnych lokomotyw ma za to obniżyć koszty przewoźnika - oszczędzi on na marży firmy użyczającej lokomotyw. Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności PKP Cargo. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę.

W związku z planowanym uruchomieniem postępowania PKP Cargo ogłosiło właśnie zamiar prowadzenia rozpoznania rynku. Przewoźnik zaprosił producentów do udziału w spotkaniach, mających na celu "zdefiniowanie i doprecyzowanie głównych założeń realizacji przedmiotowego zamówienia".

Dzięki zaproszeniu do spotkań z przewoźnikiem dowiedzieliśmy się, że PKP Cargo chce dokonać zakupu lokomotyw wraz z usługą pełnego utrzymania (full-service). Do tego przewoźnik chce, by lokomotywy były przystosowane do przewozów transgranicznych nie tylko technicznie, ale i prawnie, tzn. posiadać homologacje i pełne dopuszczenie do eksploatacji i prowadzenia pociągów towarowych na terytorium Polski i Niemiec. Do tego klika lokomotyw ma móc wykonywać przewozy w Holandii, Belgii, i Luksemburgu, a część pozostałych - w Austrii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, oraz obsłużyć stacje graniczne austriacko-włoskie i węgiersko-rumuńskie.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5