Jak donosi Puls Biznesu rzecznik prasowy PKP Cargo Jacek Wnukowski poinformował w dniu 22 lipca br. PAP, że spółka odwołała się od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakładającej na nią 60 mln zł kary.
UOKiK zarzucił spółce, że dyskryminuje część kontrahentów.
PKP Cargo złożyło odwołanie do sądu ochrony konkurencji i konsumentów ponieważ jest przekonane, że swoimi działaniami nie zagrażała kontrahentom i nie ograniczała konkurencji na rynku kolejowych przewozów towarowych. Dowodem na to, zdaniem PKP Cargo, jest stały i dynamiczny wzrost przewozów u innych przewoźników kolejowych.
Problematyczne jest stosowanie przez PKP Cargo dwóch rodzajów umów: umowy na zasadach ogólnych dla wszystkich potencjalnych kontrahentów oraz umowy na zasadach szczególnych, które wiążą się z upustami cenowymi.
Według UOKiK, zgodnie z zasadami stosowanymi przez przewoźnika, przedsiębiorca uznany za konkurenta może podpisać jedynie umowę na zasadach ogólnych, co oznacza, że część przedsiębiorców jest pozbawiona możliwości uczestniczenia w obrocie na znacznie korzystniejszych warunkach, pisze Puls Biznesu.
więcej