Regionalne media relacjonują spory między Wschodnim Zakładem Spółki PKP Cargo a związkami zawodowymi. „Echo Dnia” donosi, że może dojść do likwidacji grupy utrzymaniowo-naprawczej w Stalowej Woli. „Kurier Lubelski" zainteresował się natomiast projektem przeniesienia lokomotywowni Lublin na stację Lublin Tatary. Obu decyzjom sprzeciwiają się związki zawodowe.
Dziennik „Echo Dnia” podaje, że Wschodniego Zakładu spółki PKP Cargo wygasza działalność grupy utrzymaniowo – naprawczej. Jest to spowodowane spadkiem liczby napraw wagonów na stacji Stalowa Wola Rozwadów. W jej miejsce w Stalowej Woli ma zostać powołana mobilna grupa naprawcza, w której znajdzie zatrudnienie 7 z 37 pracowników. Docelowo pozostałe osoby mają pracować w zakładzie w Skarżysku Kamiennej. Dyrektor lubelskiego zakładu PKP Cargo SA złożył deklaracje zatrudnienia na 5 lat i przyznania specjalnego dodatku alokacyjnego.
Zakładowa NSZZ „Solidarność” przeciwstawia się wygaszaniu działalności spółki na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Zamiast likwidacji miejsca pracy postuluję podjąć działania mające na celu rozwój punktu naprawczego, wzywając do „zapewnienie gwarancji funkcjonowania grupy utrzymaniowo – naprawczej PKP Cargo Grupa Stalowa Wola – Rozwadów w strukturze Wschodniego Zakładu Spółki PKP Cargo SA w Lublinie i zapewnienia odpowiedniej ilości zleceń napraw i remontów taboru kolejowego dla grupy utrzymaniowo – naprawczej PKP Cargo Grupa Stalowa Wola – Rozwadów”.
Ostateczne decyzje co do losu grupy jeszcze nie zapadły. Na lipcowym posiedzeniu Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego w Rzeszowie ze strony przedstawiciela rządu padła deklaracja wstrzymania reorganizacji stalowowolskiej grupy.
Więcej
Natomiast „Kurier Lubelski” poinformował o planowanym przeniesieniu lokomotywowni Lublin z rejonu głównego dworca kolejowego Lublin na stację Lublin Tatary. Miałoby się to odbyć na przełomie 2012 i 2013r. Poprzez pozbycie się części nieruchomości spółka chce obniżyć koszty swojej działalności. Za wynajem budynków od PKP S.A. oraz ich bieżące utrzymanie PKP Cargo płaci ok. 1,2 mln złotych rocznie. Konsolidacja obiektów spółki w rejonie ul. Grygowej ma przynieść wymierne oszczędności. A obniżanie kosztów działalności jest niezbędne z uwagi na spadek przewozów oraz chęć utrzymania miejsc pracy – argumentuje dyrekcja zakładu.
Na wyprowadzkę z obecnie użytkowanych hal nie zgadzają się związki zawodowe. Uważają, że likwidacja lokomotywowni na stacji Lublin jest spowodowana bardziej względami historycznymi (tutaj odbyły się wydarzenia „Lubelskiego Lipca” w 1980r.) niż ekonomicznymi – podał „Kurier Lubelski”.