Przejazd ponownie udowodnił, że kolej jest konkurencyjna wobec transportu morskiego na tej trasie. Czas przejazdu pociągu był bowiem ponaddwukrotnie krótszy niż drogą morską przy konkurencyjnej cenie.
Szczególna rola w tym przedsięwzięciu przypadła PKP. Z wjazdem pociągu do Polski wiązało się bowiem przekroczenie trzech granic: prawnej - między Polską i Białorusią, technicznej – między dwoma systemami infrastruktury kolejowej o różnych szerokościach torów oraz celnej – zewnętrznej granicy Unii Europejskiej. Polski operator przejazdu - Spółka PKP CARGO z wyprzedzeniem zrealizował planowane zadania związane z obsługą pociągu. W ciągu niespełna 4 godzin przeprowadził wszystkie procedury prawne i celne oraz przeładunek kontenerów na granicy wschodniej w Małaszewiczach i po prawie 22 godzinach łącznego pobytu na PKP przekazał pociąg stronie niemieckiej na stacji w Oderbruecke.
Przejazd służył ocenie i dalszemu usprawnianiu procedur i procesów na trasie przebiegu pociągów towarowych z Azji do Europy.
* Grafika: Railion.