19 października do Londynu przybędzie pierwszy pociąg niemieckiego narodowego przewoźnika kolejowego Deutsche Bahn – informuje „International Railway Journal” powołując się na wczorajszą wypowiedź dr Rudigera Grube, prezesa Deutsche Bahn AG.
Deutsche Bahn od dawna przejawia ambicje uruchomienia połączeń z Niemiec do stacji St. Pancras w Londynie. Zanim to jednak nastąpi, niemiecki przewoźnik musi spełnić rygorystyczne normy przewozu osób przez Eurotunnel. Składy, które przez niego przejeżdżają muszą mieć co najmniej 375 metrów długości i możliwość dzielenia ich na pół w sytuacji awaryjnej. Jednak po niedawnej kontroli Komisji Międzyrządowej (IGC) pojawiły się sugestie, aby przepisy umożliwiające wjazd do tunelu zostały zmienione w celu umożliwienia operowania w nim pociągów o standardowej długości, które spełniają standardy bezpieczeństwa zgodne z Europejską Specyfikacją Techniczną dla Interoperacyjności (TSI), mimo że nie mają możliwości podziału składu na pół.
Przedstawiciele IGC uważają, że wymóg 375-metrowej długości składu musi pozostać, chociaż pociągi o długości 200 metrów (taką długość mają szybkie pociągi ICE należące do DB) mogą zostać dopuszczone, jeżeli zostaną przygotowane i uzgodnione odpowiednie procedury ewakuacji pasażerów.
Wielosystemowy pociąg dużych prędkości Velaro-D klasy 407 odsłonięty przez Deutsche Bahn i Siemensa na początku tego roku został wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia przeciwpożarowe. Piętnaście takich 200-metrowych składów zostanie wprowadzonych do obsługi połączeń międzynarodowych w grudniu 2011 roku.