Bombardier dostarczył francuskim kolejom SNCF pierwszy z zamówionych w grudniu 2001 r. pociągów dużej prędkości AGC (Autorail Grande Capacite) do obsługi ruchu regionalnego. Wyprodukowano go w rekordowym czasie 26 miesięcy. Harmonogram dostaw przewiduje, że pozostałych 278 AGC zostanie przekazanych kolejom do 2007 r.
AGC jest pociągiem nowej generacji, stworzonym tak aby sprostać potrzebom transportu miejskiego i regionalnego. Przy projektowaniu wnętrza AGC położono duży nacisk na komfort pasażerów. Pociągi te występują w kilku wersjach, w zależności od liczby wagonów mogą pomieścić od 160 do 220 pasażerów. Prędkość maksymalna AGC wynosi 160 km/godz. Napęd hybrydowy: zasilanie z sieci trakcyjnej lub z wbudowanego agregatu prądotwórczego.
Pociąg został zaprojektowany i jest produkowany w fabryce Bombardiera w Crepsin, na północy Francji. W zakładzie tym zatrudnionych jest 2100 pracowników.