Partnerzy serwisu:
Przetargi

PESA przetestuje pociągi na symulatorze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PESA Bydgoszcz, 25 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
PESA przetestuje pociągi na symulatorze
W związku z realizacją projektu „Wdrożenie innowacyjnej technologii budowy i eksploatacji telemetrycznych pojazdów szynowych” w ramach Działania 4.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, PESA Bydgoszcz planuje w najbliższych miesiącach zkupić program komputerowy do symulacji jazdy pojazdów.

W związku z powyższym zamawiający przedstawił aktualne założenia techniczne i inne wymagania związane z przedmiotem dostawy:

  • Program powinien uwzględniać następujące parametry trasy przejazdu: wzniesienia spadki na trasie (profil pionowy trasy), obecność zakrętów na trasie (krętość trasy, ang. curvature) i obecność tuneli.
  • Program powinien uwzględniać opory jazdy pojazdu, opisane za pomocą dwumianu kwadratowego, a także dodatkowe zmiany oporów jazdy spowodowanych przyspieszaniem lub opóźnianiem pojazdu, wzniesieniami, zakrętami i obecnością tuneli.
  • Program powinien umożliwiać dowolne ustalanie: maksymalnych przyspieszeń i opóźnień przy rozruchu i hamowaniu pojazdu, maksymalnych prędkości pojazdu na poszczególnych odcinkach trasy oraz położenia na trasie miejsc kończących przyspieszanie pojazdu lub rozpoczynających hamowanie.
  • Program powinien uwzględniać typowe, trzystrefowe charakterystyki napędów trakcyjnych.
  • Program powinien uwzględniać zmienną sprawność napędu trakcyjnego albo przez przypisanie zadanej sprawności poszczególnym odcinkom trasy, albo za pomocą tablic TLV (niem. Triebfahrzeug, Leistungs- & Verbrauchstafel) czyli zależność siły trakcyjnej/hamującej pojazdu w funkcji mocy pobieranej/oddawanej z/do sieci trakcyjnej przy różnych prędkościach pojazdu. Prędkości pojazdu w tablicy TLV między 0 a vmax zmieniają się skokowo co 10 km/h. Do wyznaczenia wartości pośrednich należy wykorzystać interpolację liniową.
  • Program powinien za pomocą przejrzystego interfejsu graficznego przedstawiać wyniki przejazdu teoretycznego danego odcinka w funkcji przejechanej drogi lub w funkcji czasu z uwzględnieniem czasu postoju na stacjach pośrednich oraz umożliwiać ich bezpośredni wydruk.
  • Program powinien obliczać energię zużytą przez pojazd liczoną jako energia na kole pojazdu (energia mechaniczna) oraz energię pobrana z sieci trakcyjnej.
  • Program powinien oddzielnie obliczać energię hamowania pojazdu, czyli energię możliwą do rekuperacji, obliczaną jako energię hamowania na kole pojazdu (energię mechaniczną) oraz energię oddaną do sieci trakcyjnej.
  • Program powinien umożliwiać przeprowadzenie obliczeń optymalizacyjnych, mających na celu zmniejszenie zużycia energii przez pojazd, wykorzystujących co najmniej następujące metody: ograniczenie maksymalnej prędkości na trasie, wykorzystanie jazdy wybiegiem (sposób jazdy), wykorzystanie wzniesień na trasie, przy czym powinno być możliwe stosowanie poszczególnych metod indywidualnie lub w dowolnych konfiguracjach wykorzystujących dwie lub trzy metody na raz.
  • Przy wprowadzaniu danych i wyprowadzaniu wyników obliczeń program powinien wykorzystywać funkcję eksportu i importu danych programu EXCEL.


Zainteresowanych powyższym zapytaniem ofertowym producentów/ dostawców prosimy o przygotowanie ofert na dostarczenie przedmiotu dostawy do PESA Bydgoszcz SA.

Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:

  • zgodność z postawionymi warunkami technicznymi,
  • koszt budowy i/lub konfiguracji przedmiotu dostawy,
  • warunki gwarancji,
  • warunki serwisowania,
  • warunki płatności.

Ostateczny termin składania ofert: 31 marca 2011 roku.

 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5