W związku z realizacją projektu „Wdrożenie innowacyjnej technologii budowy i eksploatacji telemetrycznych pojazdów szynowych” w ramach Działania 4.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, PESA Bydgoszcz planuje w najbliższych miesiącach zkupić program komputerowy do symulacji jazdy pojazdów.
W związku z powyższym zamawiający przedstawił aktualne założenia techniczne i inne wymagania związane z przedmiotem dostawy:
- Program powinien uwzględniać następujące parametry trasy przejazdu: wzniesienia spadki na trasie (profil pionowy trasy), obecność zakrętów na trasie (krętość trasy, ang. curvature) i obecność tuneli.
- Program powinien uwzględniać opory jazdy pojazdu, opisane za pomocą dwumianu kwadratowego, a także dodatkowe zmiany oporów jazdy spowodowanych przyspieszaniem lub opóźnianiem pojazdu, wzniesieniami, zakrętami i obecnością tuneli.
- Program powinien umożliwiać dowolne ustalanie: maksymalnych przyspieszeń i opóźnień przy rozruchu i hamowaniu pojazdu, maksymalnych prędkości pojazdu na poszczególnych odcinkach trasy oraz położenia na trasie miejsc kończących przyspieszanie pojazdu lub rozpoczynających hamowanie.
- Program powinien uwzględniać typowe, trzystrefowe charakterystyki napędów trakcyjnych.
- Program powinien uwzględniać zmienną sprawność napędu trakcyjnego albo przez przypisanie zadanej sprawności poszczególnym odcinkom trasy, albo za pomocą tablic TLV (niem. Triebfahrzeug, Leistungs- & Verbrauchstafel) czyli zależność siły trakcyjnej/hamującej pojazdu w funkcji mocy pobieranej/oddawanej z/do sieci trakcyjnej przy różnych prędkościach pojazdu. Prędkości pojazdu w tablicy TLV między 0 a vmax zmieniają się skokowo co 10 km/h. Do wyznaczenia wartości pośrednich należy wykorzystać interpolację liniową.
- Program powinien za pomocą przejrzystego interfejsu graficznego przedstawiać wyniki przejazdu teoretycznego danego odcinka w funkcji przejechanej drogi lub w funkcji czasu z uwzględnieniem czasu postoju na stacjach pośrednich oraz umożliwiać ich bezpośredni wydruk.
- Program powinien obliczać energię zużytą przez pojazd liczoną jako energia na kole pojazdu (energia mechaniczna) oraz energię pobrana z sieci trakcyjnej.
- Program powinien oddzielnie obliczać energię hamowania pojazdu, czyli energię możliwą do rekuperacji, obliczaną jako energię hamowania na kole pojazdu (energię mechaniczną) oraz energię oddaną do sieci trakcyjnej.
- Program powinien umożliwiać przeprowadzenie obliczeń optymalizacyjnych, mających na celu zmniejszenie zużycia energii przez pojazd, wykorzystujących co najmniej następujące metody: ograniczenie maksymalnej prędkości na trasie, wykorzystanie jazdy wybiegiem (sposób jazdy), wykorzystanie wzniesień na trasie, przy czym powinno być możliwe stosowanie poszczególnych metod indywidualnie lub w dowolnych konfiguracjach wykorzystujących dwie lub trzy metody na raz.
- Przy wprowadzaniu danych i wyprowadzaniu wyników obliczeń program powinien wykorzystywać funkcję eksportu i importu danych programu EXCEL.
Zainteresowanych powyższym zapytaniem ofertowym producentów/ dostawców prosimy o przygotowanie ofert na dostarczenie przedmiotu dostawy do PESA Bydgoszcz SA.
Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:
- zgodność z postawionymi warunkami technicznymi,
- koszt budowy i/lub konfiguracji przedmiotu dostawy,
- warunki gwarancji,
- warunki serwisowania,
- warunki płatności.
Ostateczny termin składania ofert: 31 marca 2011 roku.