Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego udzielił PESIE Bydgoszcz zamówienia na "wykonanie modernizacji i przebudowy autobusu szynowego serii SA 106-001 typu 214M na autobus dwuczłonowy". Wartość zamówienia to aż 9 052 400 zł (z VAT).
Województwo Kujawsko-Pomorskie jest właścicielem taboru kolejowego w skład, którego wchodzi jednoczłonowy spalinowy pojazd szynowy SA 106-001 jego obecny stan techniczny i zastosowane w nim rozwiązania techniczne nie odpowiadają obecnym potrzebom przewozowym Województwa w związku z czym konieczne jest jego technologiczne unowocześnienie wraz z jego przekształceniem w pojazd dwuczłonowy. Wykonawca Pojazdy Szynowe PESA S.A. z siedzibą w Bydgoszczy jest jedynym podmiotem posiadającym linię technologiczną umożliwiającą dokonanie modernizacji jednoczłonowego spalinowego pojazdu szynowego SA 106-001 oraz jego przebudowy na pojazd dwuczłonowy - oznajmił Urząd Marszałkowski.
Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż jedynym Wykonawcą mogącym zrealizować wyżej wspomniane zamówienia jest przedsiębiorstwo Pojazdy Szynowe PESA S.A. z siedzibą w Bydgoszczy w związku z czym zachodzi przesłanka dla udzielenia zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki - uzasadnił wybór Urząd Marszałkowski.
- Modernizacja i przebudowa wynika z tego, że musimy podwyższyć wymogi co do tego pociągu. On jest bardzo awaryjny, przez pewien czas nawet nie kursował - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Janusz Pawlak, naczelnik wydziału zamówień publicznych w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim. Zapewnił, że modernizacja poprawi i komfort podróżnych, przez wymianę siedzeń i klimatyzacji, i walory techniczne. - Dojdzie do całkowitej wymiany silnika. No i będzie to pojazd dwuczłonowy. Nowy dwuczłonowy autobus szynowy kosztuje 22 - 26 milionów złotych, a ten przebudowany będzie nawet lepszy - chwalił Janusz Pawlak.