Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, pociągi Pesa Link nie obsłużą połączeń Oberpfalztbahn w Niemczech. Netinera zrezygnowała z polskiego producenta ze względu na wydłużający się proces dopuszczenia taboru do eksploatacji.
Historyczny, bo pierwszy na dostawę polskich pojazdów, kontrakt Pesa podpisała z Regentalbahn AG 21 grudnia 2011 r. Firma z grupy Netinera zamówiła 12 spalinowych zespołów trakcyjnych Link Pesy do obsługi trzech tras w regionie Oberpfälzer Wald (Las Czeski) oraz linii w dolinie Naaby pod marką Oberpfalztbahn.
Z uwagi na problemy z dopuszczeniem wyprodukowanych już pojazdów do ruchu przez Niemiecki Urząd Kolejowy (EBA) na trasy wyjeżdżają obecnie składy Desiro i zmodernizowane jednostki Regio Shuttle. Według nieoficjalnych informacji, producent ma szanse na otrzymanie dopuszczenia do eksploatacji latem, ale niemiecki przewoźnik nie chciał już dłużej czekać.
– W projekcie Netinera Linki zastąpione zostały pojazdami innego producenta – przyznaje rzecznik Pesy Michał Żurowski. Jak dowiedzieliśmy się u przewoźnika, będą to pojazdy Alstom Lint41, które zostaną dostarczone pomiędzy marcem a czerwcem 2016 r.
Nie wiadomo jeszcze, co stanie się z wybudowanymi już Linkami. – Homologacja pojazdu Link przeznaczonego na rynek niemiecki jest kontynuowana. Zmiana w projekcie Netinera pozostaje bez wpływu na projekty prowadzone przez Pesę – zapewnia Żurowski. Chodzi o dostawy pociągów dla przewoźników NEB i Deutsche Bahn.
Uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji na rynek niemiecki jest czasochłonne. W ostatnim czasie opóźnienia w tym zakresie dotknęły dostawy składów Kiss, Corradia Continental, Talent 2, czy Velaro D. Z drugiej strony, po Niemczech jeżdżą już Linki Pesy, które posiadają Koleje Czeskie (CD).
Czy Pesa zapłaci kary umowne? Jak ta sytuacja wpłynie na producenta? Dlaczego nie udało się uzyskać dopuszczeń? Co z innymi kontraktami Pesy w Niemczech? – odpowiedzi na te pytania tylko w portalu Monitor. Zarejestruj się już dziś!