NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Pesa inwestuje w nowe technologie i podnosi efektywność

| inf. pras 19.01.2021 11

Pesa inwestuje w nowe technologie i podnosi efektywność
Fot. Pesa
Po zakończeniu głównych procesów restrukturyzacyjnych bydgoska ​spółka rozpoczyna wdrażanie nowoczesnych narzędzi IT w obszarze zarządzania, a całość ma funkcjonować w oparciu o podniesiony do najwyższego, 10. poziomu, system IFS.
Jak czytamy w komunikacie, nowoczesne narzędzia wdrażane i rozwijane w obszarze IT obejmą między innymi zarządzanie procesem sprzedaży, estymator produktu, integrację projektowania, automatyzację procesów magazynowych, długoterminowe planowanie produkcji i sprzedaży, monitoring obszaru jakości i serwisu.

– Wdrożenie nowoczesnych narzędzi Systemu IFS Applications™ 10 to dla całej grupy Pesa większa integracja procesów i systemów, dostęp do pełnej informacji o wykorzystaniu zasobów, a w konsekwencji niższe koszty, większa efektywność oraz skrócenie czasu realizacji poszczególnych zadań – wyjaśnia Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy.

Nowe narzędzia IT wzmocnią też procesy projektowe. W pionie technicznym wdrożony zostanie system PLM/Product Life Management, który jest wspólną platformą dla zarządzania wymaganiami, szeroko pojętym procesem projektowym i eksploatacją dostarczonych pojazdów. – PLM pozwoli nam na optymalizację procesów projektowych i pełne skonsolidowanie zarządzania życiem produktu, od projektu do eksploatacji po okresie gwarancyjnym – powiedział Jacek Konop, członek zarządu, dyrektor techniczny Pesy Bydgoszcz.

Podnoszeniu efektywności służyć ma również integracja administracji i funkcji wsparcia w całej grupie kapitałowej. W praktyce oznacza to wspólne centra usług biurowych, np. księgowych czy HR dla wszystkich spółek grupy oraz elastyczne dostosowanie poziomu zatrudnienia do realizowanych zadań. Program obejmie nie tylko spółki zlokalizowane w Bydgoszczy, czyli Pesę, Skraw-Mech, czy Rem-Suw, ale także ZNTK Mińsk Mazowiecki.

Sytuacja Pesy się ustabilizowała, spółka dostarcza terminowo zamówione pojazdy i pozyskuje nowe kontrakty. – 2020 to nie był łatwy rok, także ze względu na pandemię, ale udało nam się odrobić wiele zaległości z przeszłości, z zakończeniem dostaw dla DB włącznie – podkreśla prezes Krzysztof Zdziarski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Pesa (1589)
(593)

Więcej z regionu:

Polska (45205)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej na temat:

Pesa (1589)
(593)

Wiecej z regionu:

Polska (45205)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5