Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, PESA Bydgoszcz jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na modernizację 26 lokomotyw ST44 rozpisanym przez PKP Cargo. Wczoraj miały zostać ujawnione także oferty w przetargu na modernizację 100 lokomotyw SM42, ale został on po raz trzeci przesunięty.
W przetargu na modernizację 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 78 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. . Postępowanie prowadzone jest w trzech etapach. I etap zostanie przeprowadzony w trybie przetargu nieograniczonego. II - w trybie negocjacji z wykonawcami zakwalifikowanymi na krótką listę i polegać będzie na równoległym złożeniu przez nich nowych formularzy ofertowych. III etap to natomiast udzielenie wyłączności do dalszych negocjacji wykonawcy, który w II etapie złożył najkorzystniejszą ofertę. Przetarg był dwukrotnie przekładany.
Termin otwarcia ofert w równolegle przeprowadzanym przetargu na modernizacje 100 lokomotyw SM42 został już po raz trzeci przesunięty, tym razem na 22 grudnia. W tym zamówieniu wymagany termin jego realizacji wynosi 105 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Przebieg tego postępowania także będzie prowadzony w trzech etapach podobnie jak w przetargu na modernizację 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44.