SKM ogłosiła przetarg na przebudowę peronu na stacji Sopot. Przedmiot zamówienia jest następujący: Wykonanie robót budowlanych w zakresie modernizacji i remontu peronu SKM i wiaty oraz przebudowa dojścia na peron, układu torowego, sieci trakcyjnej.
Wszelkie prace konserwatorskie wykonawca zobowiązany jest wykonać siłami Pracowni Konserwacji Zabytków i pod nadzorem oraz według wskazań Konserwatora Zabytków Miasta Sopotu.
Peron SKM na stacji Sopot ma zostać przebudowany na model retro. Zabytkowa wiata zostanie minimalnie przesunięta i wydłużona. Pomalowana zostanie na kolor bursztynowy. Tak zdecydowali internauci w sondzie na stronie SKM - do wyboru mieli jeszcze pomalowanie wiaty na jasny brąz i "stare złoto". Na sopockim peronie ma być też położona kostka granitowa.
Termin zbierania ofert upływa 20 kwietnia. Zwycięzca przetargu będzie mieć aż 15 miesięcy na wykonanie robót. W przypadku pozostałych peronów, które będą przebudowywane przed Euro 2012 (Sopot Wyścigi, Gdańsk Politechnika, Wrzeszcz i Żabianka, Gdynia Wzgórze. Św. Maksymiliana), czas na wykonanie prac budowlanych będzie krótszy.
Wszystkie ww. perony, poza Sopotem Wyścigi, zyskają identyczną, nowoczesną stylistykę jak przebudowane już perony w Gdyni Gł. i Gdańsku Oliwie.
Peron Sopot Wyścigi ma także zyskać wygląd retro. Wiata peronowa, stylizowana na zabytkową, będzie wybudowana od zera. SKM także będzie, poprzez swoją stronę, pytać pasażerów, w jakim powinna być kolorze.