Partnerzy serwisu:
Biznes

PCC Rail zmienia port

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
10-11-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Obserwator Morski 5/2008

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PCC Rail zmienia port
W powszechnym obiegu często jeszcze funkcjonuje pojęcie Drobnica-Port Szczecin. Trudno się dziwić, skoro ta portowa spółka istniejąca od 1991 r. mocno wrosła w słownictwo ludzi gospodarki morskiej. Od pewnego czasu jednak jest ona nieaktualna, gdyż nowa jej nazwa brzmi - PCC Port Szczecin, jako że weszła w skład holdingu PCC Rail.

- Holding PCC Rail prowadzi trzy odrębne działalności: chemiczną, energetyczną i transportowo-logistyczną. PCC Rail to grupa 15 spółek funkcjonujących w Europie i w Polsce. Ich szefem i właścicielem jest Waldemar Preussner, Niemiec polskiego pochodzenia (znakomicie mówiący po polsku), który na przestrzeni lat, dzięki swojej determinacji i odwadze inwestycyjnej, doprowadził koncern do rozkwitu. Siedzibą grupy jest Duisburg, a jej roczne obroty wynoszą ok. 1 ,ld euro - powiedział nam prezes PCC Port Szczecin - Artur Czyżewski.

Wykorzystując liberalizację i otwarcie rynku kolejowego, holding w ciągu pięciu lat przejął 4,4 proc. udziałów w polskim kolejowym transporcie towarowym. Do tego celu posiada m.in. 220 lokomotyw, 5500 wagonów, 980 cystern i 355 km własnych torów. Już dziś trzy razy w tygodniu pociągi PCC przewożą kontenery z Dolnego Śląska do portów Szczecina i Świnoujścia.

Jako, że grupa funkcjonuje na rynku logistycznym, w sferze transportu, spedycji, zarządzania itp., działalność logistyczna w porcie szczecińskim była następstwem rozwoju transportu intermodalnego, zmierzającego do intergracji przewozów morskich z lądowym. Dla grupy jest to istotne, gdyż zamierza rozwijać przewóz i przeładunki kontenerów. Wygrany przetarg na zagospodarowanie bazy kontenerowej w Szczecinie na Ostrowie Grabowskim, stwarza szansę na profesjonalizację obsługi tych ładunków w Szczecinie.

Przeładunki w bazie kontenerowej, na Nabrzeżu Fińskim, powinny rozpocząć się od 2010 r. Koncepcja terminalu zakłada, że obsługiwane będą przez suwnice nabrzeżowe i placowe. Nieopodal, na rozszerzonym placu ul. Hryniewieckiego, w 2009 r. zlokalizowany zostanie depot dla pustych kontenerów. Powierzchnia użytkowa placów składowych terminalu wyniesie prawie 33 tys. m kw. Przewidziano także parking na 100-150 samochodów ciężarowych oraz plac przeznaczony do składowania osprzętu sztauerskiego. Sam terminal zaś, z nabrzeżem o długości 300 m pozwoli na obsługę dwóch kontenerowców jednocześnie, największych jakie mogą zawijać do Szczecina, czyli o zanurzeniu 9,15 m i tonażu do 30 tys. DWT. Szacuje się, że do 2015 r. przez port w Szczecinie przechodzić będzie 100-120 tys. TEU. Wskazują na to dotychczasowe wzrosty przeładunków, aż o 230 proc. od 2001 r.

- Nie ukrywam, że aby te ambitne cele zostały spełnione konieczna jest pomoc Zarządu Portów Morskich - zastrzega prezes Czyżewski. - Planowane przez nas inwestycje muszą współgrać ze strategią ZMPSiS a szczególnie z koncepcją ciągów komunikacyjnych. Na razie klimat jest bardzo dobry, więc jeśli koncepcja zostanie zatwierdzona, Port Szczeciński uzyska równie profesjonalne rozwiązanie ruchu samochodowego jak inne polskie porty. Bardzo na to liczymy, bo choć firmy transportowe nie są naszymi bezpośrednimi klientami, to chcielibyśmy aby miasto Szczecin wywoływało u nich dobre skojarzenia.

 

\

* Fot. PCC Port Szczecin.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5