Krajowe i międzynarodowe przewozy towarów będą realizowane przez segment "cargo". "Koleje przemysłowe" zajmą się obsługą bocznic i przewozów lokalnych. Obsługa, naprawy, remonty i produkcja taboru będą skoncentrowane w spółce PTK Tabkol. Segment "surowce mineralne" przejmie wydobycie i sprzedaż kruszyw w kopalni Szczakowa. Na bazie spółki PCC Śląskie Linie Kolejowe powstanie jednostka biznesowa "infrastruktura kolejowa". Będą do niej należeć linie kolejowe oraz aktywa niezbędne do modernizacji infrastruktury i biuro projektowe.
Wreszcie w jednostce "usługi logistyczne" grupa skonsoliduje działalność portowo-spedycyjno-bocznicową, dziś prowadzoną przez PCC Spedkol, PCC Port Szczecin, PCC Cargo oraz PCC Rail Coaltran. W ciągu dwóch lat segmenty powinny być przekształcone w spółki, w których wszystkie udziały będą należeć do PCC Rail. Ten podmiot stanie się też centrum korporacyjnym odpowiedzialnym m.in. za strategię rozwoju grupy, zasoby ludzkie, finanse i księgowość. Konsolidacja nie obejmie PCC Intermodal, przewoźnika kontenerów, który chce zadebiutować na giełdzie.