W pierwszych dniach sierpnia br. z terminalu w Sławkowie, PCC Intermodal wspólnie z partnerami z Holandii i jedną z siostrzanych spółek z Grupy PCC, testuje pierwsze połączenie, w stronę Ukrainy.
Projekt jest tak skonstruowany, by na planowanych połączeniach ze wschodem wdrożyć rozwiązania, gwarantujące klientowi pewność, jakości przewożonego towaru, braki w ubytkach przeładunkowych i większą kontrolę nad ciągiem ładunkowym. Z założenia kontenery po przewiezieniu z Ukrainy, szerokim torem będą przeładowywane na platformy PCC Intermodal w Sławkowie i dalej wożone do ostatecznych miejsc dostaw w Europie.
Testowane połączenie z Ukrainą to kolejny krok w stronę rozwoju połączeń intermodalnych i zwiększania potencjału obrotu ładunków w tej dynamicznie wzrastającej branży.
W ubiegłym roku spółka z branży intermodalnej, wchodząc na giełdę (debiut grudzień 2009) ogłosiła długofalową strategię rozwoju, w której zwróciła uwagę na dwa główne punkty rozwoju: budowę nowoczesnej sieci terminali przeładunkowych na terenie kraju oraz rozwój połączeń intermodalnych w relacjach północ-południe oraz wchód-zachód.
Dziś PCC Intermodal oferuje regularne połączenia kolejowe między polskimi terminalami lądowymi (Krzewie k. Kutna, Sławków, Brzeg Dolny), a portami morskimi (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam Gdańsk i Gdynia).
Z początkiem 2010 roku, firma uruchomiła regularne połączenia z/do Herne (Niemcy), rozszerzając serwis obsługi ładunków w transporcie intermodalnym o region Zagłębia Ruhry. Spółka zainwestowała w budowę pierwszego w kraju nowoczesnego, w pełni funkcjonalnego terminalu przeładunkowego w centralnej Polsce (Kutno). Budowa terminalu ruszyła na przełomie marca/kwietnia. Oddanie obiektu do użytku zostało zaplanowane na koniec 2010 roku.