Partnerzy serwisu:
Biznes

Pawlak: Potrzebne połączenie kolejowe Europy z Azją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Autor:

Newseria

Data publikacji:
27-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Newseria

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pawlak: Potrzebne połączenie kolejowe Europy z Azją
Połączenie kolejowe Europa - Azja mogłoby skrócić czas transportu towarów i może zachęcić przedsiębiorców do inwestycji. A zwiększona wymiana handlowa i większe inwestycje, szczególnie w infrastrukturę, to recepta na rozwój współpracy Chin z Polską i całym regionem. – Trzeba angażować firmy i kapitał chiński tam, gdzie będzie on dawał dodatkowe możliwości rozwoju – podkreśla wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak.

Wyrównanie nierównowagi w handlu i inwestycje w infrastrukturę to główne warunki rozwoju współpracy gospodarczej między Polską a Chin.

– Sam sygnał o tym, żeby podwoić obroty handlowe oznacza, że może być mieć dużo praktycznych inicjatyw, nie tylko związanych z handlem, ale także z inwestycjami bezpośrednimi. To dla Polski jest bardzo ważne, bo jeżeli nawet w handlu mamy deficyt, ale są inwestycje w nasze firmy, przychodzi kapitał, to bilansuje się to i dzięki temu można mówić o zachowaniu równowagi – wyjaśnia Waldemar Pawlak.

Pozytywny wpływ na bilans polsko-chińskiej wymiany handlowej będzie mieć kontrakt między KGHM Polska Miedź a China Minmetals Corporation, który zakłada, że tylko w tym roku polski koncern dostarczy nawet 100 tys. ton miedzi (50 tys. ton zostało zakontraktowanych, a 50 tys. ton jest opcjonalnych) do chińskiej spółki.

– Na pewno to jest firma, która dla Chin będzie bardzo interesującym partnerem do współpracy, zwłaszcza po przejęciu złóż w Kanadzie i w Chile, ponieważ Chińczycy wielką uwagę zwracają na sprawy surowcowe, szczególnie metale, a KGHM ma tutaj technologie dotyczące miedzi, srebra, ale także innych metali, w tym także metali rzadkich. To na pewno jest współpraca, która się będzie rozwijała, bo kontakty z partnerami chińskimi KGHM ma już od wielu lat – zapewnia wicepremier.

Jako główną dziedzinę współpracy polsko-chińskich firm w regionie minister gospodarki wskazuje infrastrukturę.

– Wprawdzie pierwsze, duże ćwiczenie z autostradą było potknięciem, ale trzeba brać pod uwagę, że potencjał budowy autostrad w Chinach jest ogromny. Mówię też w kontekście szeroko rozumianej infrastruktury, bo takim wyzwaniem od kilkunastu lat jest kolej łącząca zachodnie Chiny z Europą Centralną i Wschodnią – podkreśla Waldemar Pawlak.

 

Jednocześnie dodaje, że Chińczycy mają nieco inny sposób inwestowania na zagranicznych rynkach.

– To nie jest fabryka na zielonym polu i uruchomienie produkcji. To na ogół jest poszukiwanie okazji, aby kupić dobrą markę, najlepiej światową czy co najmniej europejską, firmę, która ma technologię. Trzeba też brać pod uwagę, że Chińczycy inwestują czasami, żeby przejąć rynek, miejsca pracy przesunąć do siebie, a tu dostarczać towary – mówi wicepremier.

Dlatego – zdaniem Waldemara Pawlaka – powinniśmy angażować chińskie firmy i kapitał tam, gdzie będzie on dawał dodatkowe możliwości rozwoju.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pawlak przeprasza Engelhardta z mównicy sejmowej

Prawo i polityka

Pawlak przeprasza Engelhardta z mównicy sejmowej

mg, Rynek Infrastruktury 29 sierpnia 2011

Wicepremier Waldemar Pawlak w PESA Bydgoszcz

Warte uwagi

Serbia chce zarabiać na rozwijaniu polskiej sieci kolejowej

Biznes

Serbia chce zarabiać na rozwijaniu polskiej sieci kolejowej

Ministerstwo Gospodarki 22 listopada 2011

Pawlak: Nie będzie nacjonalizacji firm budowalnych

Biznes

Pawlak: Nie będzie nacjonalizacji firm budowalnych

Agencja Informacyjna Newseria 10 lipca 2012

Zobacz również:

Pawlak przeprasza Engelhardta z mównicy sejmowej

Prawo i polityka

Pawlak przeprasza Engelhardta z mównicy sejmowej

mg, Rynek Infrastruktury 29 sierpnia 2011

Wicepremier Waldemar Pawlak w PESA Bydgoszcz

Warte uwagi

Serbia chce zarabiać na rozwijaniu polskiej sieci kolejowej

Biznes

Serbia chce zarabiać na rozwijaniu polskiej sieci kolejowej

Ministerstwo Gospodarki 22 listopada 2011

Pawlak: Nie będzie nacjonalizacji firm budowalnych

Biznes

Pawlak: Nie będzie nacjonalizacji firm budowalnych

Agencja Informacyjna Newseria 10 lipca 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5