Société du Grand Paris - publiczny podmiot odpowiedzialny m. in. za transport w obszarze aglomeracji tzw. Wielkiego Paryża, znalazł środki na rozbudowę sieci paryskiego metra. Dzięki przyznanym pieniądzom, zostaną wybudowane odcinki nowych linii metra - 16 i 17, a także zostanie wydłużona linia nr 14.
Inwestycja pozwoli na budowę odcinka linii nr 16 pomiędzy Noisy-Champs i Saint-Denis-Pleyel. Odcinek linii nr 17 połączy stację Le Bourge kolei RER z dzielnicą Triangle-de-Gonesse. Natomiast linia 14 zostanie wydłużona ze stacji Mairie de Saint-Ouen do stacji Saint-Denis-Pleyel.
Łącznie w ramach projektu zostanie wybudowanych 29 km linii w pełni zautomatyzowanego metra. Powstanie w ramach inwestycji dziewięć stacji, z których siedem będzie stacjami przesiadkowymi (będą zintegrowane ze stacjami kolei RER, innymi stacjami metra oraz przystankami tramwajowymi). Pieniądze wygospodarowane przez Société du Grand Paris na budowę metra mają posłużyć tylko na stworzenie infrastruktury. Oddzielną sprawą jest tabor do obsługi linii, który ma zostać zakupiony w ramach innych środków, ale te zostaną przyznane nie wcześniej niż pod koniec 2015 roku.
Niewykluczone, że pierwsze przetargi związane z inwestycją zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku. Harmonogram prac zakłada rozpoczęcie budowy w roku 2016, a zakończenie - w roku 2023.
Niebawem także ruszy inny projekt. W ramach środków paryskiego zarządcy transportu RATP rozpocznie się budowa 2,2 km linii nr 14 na odcinku Clichy-Saint Ouen do stacji Pleyel. Prace zrealizuje konsorcjum firm Bouygues Travaux Publics i Soletanche Bachy. Wartość inwestycji to 165 mln euro.
Inwestycje, w ramach których mają powstawać kolejne odcinki linii metra w Paryżu, mają za zadanie przede wszystkim zintegrować transport publiczny w obrębie całej aglomeracji i skomunikować przedmieścia z centrum miasta. Projekt budowy wszystkich odcinków linii 16 i 17 powinien ostatecznie zostać zakończony do roku 2030.