Syndicat des transports d'Île-de-France (Stif) podjęło decyzję o sfinansowaniu modernizacji linii metra nr 4 w Paryżu. Dzięki przyznanym pieniądzom linia nr 4 będzie drugą w Paryżu bezobsługową linią metra.
Linia nr 4 to druga w rankingu najbardziej zatłoczonych linii paryskiego systemu kolei podziemnej. Stif wyraziło zgodę na wydanie 100 mln euro na projekt pełnego zautomatyzowania linii. Całkowita wartość projektu znacznie przekracza jednak tę kwotę, ponieważ przystosowanie linii metra do nowoczesnego systemu będzie kosztowało łącznie 256 mln euro. Pozostałe 156 mln euro potrzebne do zrealizowania inwestycji zostanie wyłożone przez paryskiego zarządcę transportu (RATP).
Linia nr 4 biegnie z Porte de Clignancourt do Mairie de Montrouge. Każdego dnia korzysta z niej średnio 740 tys. pasażerów. Całkowita długość linii to 12,1 km. Jest to druga co do liczby przewożonych pasażerów linia, a pierwszą w Paryżu pod tym względem jest linia nr 1, po której już w tej chwili kursują bezobsługowe pociągi. Pasażerów w paryskiej "czwórce" przybyło po tym, jak linia została przedłużona o 1,5 km na południe ze stacji Porte de Orléans do stacji Mairie de Montrouge. Kolejny odcinek (1,1 km) - do stacji Bagneux, zostanie otwarty w roku 2019.
Po linii nr 4 pojadą pociągi MP89, które w tej chwili kursują po linii nr 14. Tam z kolei zostanie zamówiony zupełnie nowy tabor.
Bezobsługowe pociągi pojadą po linii nr 4 w roku 2020.