22 lipca 2010 roku w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Warszawie odbyło się otwarcie ofert na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta - etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz”.
Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 15 czerwca 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta - etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz”.
W wyznaczonym terminie, tj. do 22.07.2010 r. godz. 12.00, wpłynęło siedem ofert::
1. Oferta na 1:
-TORPOL Sp. z o.o., Poznań (pełnomocnik)
-Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
na kwotę 84 742 949,19 PLN brutto
2. Oferta nr 2:
- Deutsche Gleis - und Tiefbau GmbH Bahnbau Gruppe Bereich Projekte, Berlin
na kwotę 104 755 293,38 PLN brutto
3. Oferta nr 3:
- Schweerbau Gmbh & Co. KG Bauunternehmen, Niemcy
na kwotę 69 127 594,86 PLN brutto
4. Oferta nr 4:
- Trakcja Polska S.A., Warszawa
na kwotę 93 121 605,70 PLN brutto
5. Oferta nr 5:
- Strabag Sp.z.o.o., Pruszków (pełnomocnik)
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego "Transkol" Sp.z.o.o., Kielce
na kwotę 78 283 519,00 PLN brutto
6. Oferta nr 6:
- Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp.z.o.o. Zakład Mazowiecki z siedzibą w Warszawie
na kwotę 65 745 701, 18 PLN brutto
7. Oferta nr 7:
- BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa.
na kwotę 94 479 971, 83 PLN brutto
Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 146 400 000,00 PLN brutto. Zgodnie z harmonogramem prace powinny zakończyć się w 2011 r.
W ramach zadania inwestycyjnego modernizacji poddany zostanie odcinek jednotorowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łowicz i Zgierz na długości 47 km. Zakres prac budowlanych obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Wykonanie powyższych robót pozwoli na przywrócenie na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości konstrukcyjnej V=90km/h, co w konsekwencji spowoduje skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ponad dwóch godzin do około jednej godziny.