Trzy lata po przedłużeniu linii U1 monachijskiego metra do punktu „Centrum Handlowe Olimpia“, do tego przystanku przedłużona została oddana wczoraj do użytku linia U3. Otwarcia nowego, 2,2 kilometrowego odcinka trasy dokonał nadburmistrz bawarskiej stolicy Christian Ude.
Na mapie monachijskiej sieci kolejki podziemnej pojawiła się także stacja Oberwiesenfeld, znajdująca się między dotychczasową stacją końcową linii U3 „Centrum Olimpijskie“ a nowym poziomem stacji „Olimpijskie Centrum Handlowe“. Pierwotnie otwarcie planowano na dzień zmiany rozkładu jazdy w połowie grudnia.
Linia U3 biegnie teraz od stacji „Fürstenried West“ na południu miasta przez centrum aż do położonej na północy dzielnicy olimpijskiej. Najważniejszymi stacjami przesiadkowymi na trasie są „Sendlinger Tor“ (U1/U2), „Marienplatz“ (S-Bahn/U6), „Odeonsplatz“ (U4/U5) i „Scheidplatz“ (U2). W godzinach szczytu niebieskie wagoniki kursują co 10 minut i na pokonanie całej trasy potrzebują 33-34 minut.
Na obu nowych stacjach działać będzie nowy system informacyjny Monachiiskiego Towarzystwa Komunikacyjnego (MVG), który do tej pory działał testowo na centralnych stacjach „Marienplatz“ i „Odeonsplatz“. Zaprojektowany został przez monachijskie biuro projektów Frank & Flath przy uwzględnieniu doświadczeń i wskazówek innych miejskich zakładów komunikacyjnych, psychologów i projektantów, jak również przedstawicieli miasta i środowisk osób niepełnosprawnych.
Kolejnym krokiem w rozbudowie metra ma być przedłużenie w 2010 roku U3 do stacji Moosach. Tym samym powstanie tam punkt przesiadkowy z linią S1 Szybkiej Kolei Miejskiej S-Bahn, która co 20 minut kursuje do monachijskiego lotniska we Fryzyndze.
* Tablica na stacji Oberwiesenfeld.
* U3 w kierunku OEZ na stacji Oberwiesenfeld (fot. A. Bogdanowicz).