Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Olbrzymie poparcie dla elektryfikacji linii Piła - Kostrzyn

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
25-04-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Obiegło

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Olbrzymie poparcie dla elektryfikacji linii Piła - Kostrzyn
Ponad 40 instytucji z województw lubuskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego poparło list otwarty w sprawie elektryfikacji odcinka linii kolejowej nr 203 z Kostrzyna nad Odrą do Tczewa. Wśród nich są samorządy terytorialne, związki miast i gmin,  organizacje pracodawców, związki  zawodowe, uczelnie wyższe i stowarzyszenia.

Jak informują autorzy listu, motywacją do jego napisania była potrzeba nagłośnienia kwestii elektryfikacji linii kolejowej nr 203 na odcinku Kostrzyn – Piła, szczególnie w kontekście dostępności środków Unii Europejskiej, których kolej nie jest  w stanie w pełni wykorzystać. Dysponując funduszami oraz odpowiednim zapleczem technologicznym i intelektualnym, kluczowa staje się wola polityczna, która jest niezbędna do przeprowadzenia tej niezwykle istotnej inwestycji. 

Zarówno dla  województwa lubuskiego jak i dla regionu pilskiego jest to jeden z kluczowych traktów komunikacyjnych, mających strategiczne znaczenie dla rozwoju każdego o z nich.   - Wreszcie szeroka inicjatywa poparcia dla tak ważnego tematu dla całej Aglomeracji Gorzowskiej. Gratuluję autorom - młodym gorzowianom, studiującym w dużych ośrodkach akademickich, że skutecznie dotarli z listem otwartym do tylu instytucji i środowisk. Pozornie postulat elektryfikacji linii kolejowej Kostrzyn - Piła jest tak oczywisty, że powinien bronić się sam. Niestety okazuje się, że bez zorganizowanej, konsekwentnej i dobrze przygotowanej merytorycznie akcji może jeszcze długo pozostać jedynie pobożnym życzeniem – komentuje list Jerzy Korolewicz, prezes Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej, który zabiegał o poparcie dla listu w środowiskach przedsiębiorców.

Znaczenie inicjatywy podkreśla Franciszek Strugała, prezes Związku Miast i Gmin Nadnoteckich - Realizacjaprojektu ma zapobiec wykluczeniu komunikacyjnemu północnej części woj. lubuskiego oraz północno-zachodniej części woj. wielkopolskiego. Cel jest zbieżny z celami statutowymi Związku, w tym dążeniem do gospodarczego, kulturowego i turystycznego rozwoju regionu.

Autorzy listu to czterej gorzowianie: Michał Obiegło, pomysłodawca, student Uniwersytetu Warszawskiego, Łukasz Jagiełłowicz, doktorant na Uniwersytecie Warszawskim, Bartosz Jurek student Uniwersytetu im Adama Mickiewicza, dr Zbigniew Syska, nauczyciel i doradca Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego oraz Grzegorz Marciniszyn,  pochodzący ze Strzelec Krajeńskich student Politechniki Warszawskiej. 

Pod listem adresowanym do Ministerstwa Transportu, MRR, europarlamentarzystów, marszałków i wojewodów, oraz zarządu PKP PLK podpisali się: burmistrzowie, radni i prezydenci kilku miast, w tym Gorzowa, Kostrzyna i Piły, starości, rektorzy uczelni wyższych i kilkanaście organizacji pozarządowych.

- Gorzów Wielkopolski jest obecnie jedynym miastem wojewódzkim w Polsce, które nie ma zelektryfikowanej linii kolejowej. (...) Jeśli zmarnowana zostanie nadarzająca się okazja, to przez najbliższe kilkadziesiąt lat region będzie podążać w kierunku transportowego skansenu przy akompaniamencie narzekań na wieloletnie zaniedbania. Działając w interesie regionu apelujemy o niezwłoczne podjęcie inicjatywy w kierunku pozyskania finansowania ze funduszy Unii Europejskiej, budżetów województw oraz budżetu państwa na elektryfikację linii kolejowej Kostrzyn nad Odrą – Piła - czytamy w liście, którzy w całości można pobrać tutaj.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

Warte uwagi

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

ew / Rynek Infrastruktury 25 kwietnia 2013

Remont dworca w Kostrzynie nie zakończy się planowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

ak, Rynek Kolejowy 14 lutego 2014

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Biznes

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Paweł Rydzyński 05 maja 2014

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 maja 2015

Zobacz również:

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

Warte uwagi

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

ew / Rynek Infrastruktury 25 kwietnia 2013

Remont dworca w Kostrzynie nie zakończy się planowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

ak, Rynek Kolejowy 14 lutego 2014

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Biznes

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Paweł Rydzyński 05 maja 2014

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5