Partnerzy serwisu:
Biznes

Oferta Astaldi najtańszą w przetargu na II linię metra

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
16-02-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ISB, 16 lutego 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Oferta Astaldi najtańszą w przetargu na II linię metra
Najtańszą ofertę na budowę centralnego odcinka II linii warszawskiego metra z odcinka z Ronda Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska złożyło konsorcjum włoskiej firmy Astaldi jako liderem, firmy tureckiej Gulermak i z udziałem polskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim.

Wartość tej oferty to 4.117 mln zł brutto (3.375 mln zł netto). Natomiast kwota przeznaczona na ten odcinek przez Metro Warszawskie wynosi 3.660 mln zł brutto.

Druga oferta została złożona przez konsorcjum trzech firm chińskich, z China Overseas Engineering Group jako liderem i warszawskiej Decoma sp z o.o. Jej wartość opiewa na 4.498 mln zł brutto (3.686 mln zł netto).

Trzecią pod względem wartości ofertę złożyło konsorcjum, w skład którego wchodzi 8 spółek, w tym notowana na GPW spółka Mostostal Warszawa jako lider, a także hiszpańska Acciona, austriacki Strabag oraz Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń (PBK). Wartość to 4.975 mln zł brutto (4.077 mln zł netto).

Kolejną ofertę złożyło konsorcjum Alpine Bau (lider), w skład którego weszły m.in. giełdowe spółki PBG i Hydrobudowa Polska. Wartość: 5.618 mln zł brutto (4.605 mln zł netto).

Najdroższa oferta została złożona przez konsorcjum spółek Dragados (z Hiszpanii, jako lider), Pol-Aqua i Trakcja Polska oraz dwóch spółek hiszpańskich. Wartość: 6.109 mln zł brutto (5.008 mln zł netto).

Pod koniec lipca zeszłego roku władze Warszawy unieważniły poprzedni przetarg na budowę odcinka drugiej linii metra gdyż ceny oferentów okazały się znacznie wyższe niż planowano przeznaczyć na budowę.

Metro Warszawskie otrzymało wówczas trzy oferty, które opiewały na 5,9-6,2 mld zł brutto, choć same oszacowały wcześniej cenę na 2,8 mld zł brutto.

\

Najtańszą ofertę, wartą 5,9 mld zł złożyło wówczas konsorcjum z Alpine Bau, jako liderem, m.in. z udziałem PBG.

Jednak najkorzystniejszą pod względem ekonomicznym ofertę złożyło konsorcjum z Mostostalem Warszawa jako liderem. Choć oferta cenowa tego konsorcjum opiewała na 6,0 mld zł (więcej od najtańszej), zrezygnowało one z otrzymania zaliczki od zamawiającego, dzięki czemu uzyskało dodatkowe punkty i zostało ocenione najwyżej z trójki oferentów.

Trzecia oferta, która opiewała na 6,2 mld zł została złożona przez hiszpańską spółkę Dragados, jako liderem, m.in. z udziałem spółek Pol-Aqua i Trakcja Polska.

Wszystkie trzy konsorcja zadeklarowały budowę odcinka z Ronda Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska w okresie 42 miesięcy.

W pierwszym postępowaniu przetargowym nie złożyły swoich ofert wcześniej zakwalifikowane - konsorcjum francuskiego Vinci jako lidera i konsorcjum hiszpańskiego Ferrovial z udziałem Budimeksu Dromex.

Z wcześniejszych wypowiedzi wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza wynikało, że miasto nie oczekuje zakończenia budowy przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej w 2012 r.

Wiceprezydent wyjaśniał wtedy także, że planowana trasa ani harmonogram budowy nie zostały po poprzednim, nieudanym przetargu zmieniona. Tak więc październikowy przetarg dotyczy centralnego odcinka drugiej linii z odcinka z Ronda Daszyńskiego do stacji Warszawa Wileńska. W poprzednim przetargu wszyscy oferenci deklarowali budowę tego odcinka w okresie 42 miesięcy.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5