Żaden z uczestników przetargu na drugi etap rozbudowy i modernizacji łódzkiej Trasy W-Z nie złożył odwołania od wyniku postępowania. Oznacza to, że Zarząd Dróg i Transportu może podpisać umowę z wyłonionym 30 kwietnia zwycięzcą - firmą Mosty-Infrastruktura.
W zakres wspomnianego etapu wchodzi całkowita wymiana ok. 6 km torowiska tramwajowego między skrzyżowaniem Piłsudskiego - Kilińskiego a pętlą Augustów oraz budowa nowego odcinka na osiedla Janów i Olechów, liczącego ok. 4,5 km. To najdroższa z trzech części, na jakie podzielono zadanie (koszt 165 574 460,83 zł wobec 312 727 935,05 zł brutto dla całości według wyceny inwestora). Oferta Mostów-Infrastruktury opiewa na 239 050 500 zł.
- Spodziewamy się, że w ciągu 2 tygodni będziemy mieli możliwość podpisania umowy. Czekamy na projekt organizacji ruchu - mówi wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Prace "na gruncie" mogą zatem w sprzyjających okolicznościach rozpocząć się jeszcze w maju. Wykonawca we własnym interesie będzie zapewne dążył do jak najszybszego wejścia na plac budowy, by mieć jak najwięcej czasu przed terminem zakończenia inwestycji (31 października 2015 r.).
ZDiT zdecydował się ogłosić w pierwszej kolejności wybór wykonawcy odcinka wschodniego jako najdroższego i najbardziej czasochłonnego. Dwa pozostałe odcinki (remont torowiska na Retkinię i budowa systemu sterowania ruchem) mają doczekać się takiego kroku na przełomie maja i czerwca, po aktualizacji listy projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko", która ma pociągnąć za sobą zwiększenie kwoty dofinansowania unijnego o 118 mln zł i tym samym zasypanie luki między kosztorysem inwestorskim a najtańszymi ofertami.
Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl