Partnerzy serwisu:
Pasażer

Od grudnia pierwsze efekty modernizacji linii Kraków – Rzeszów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Od grudnia pierwsze efekty modernizacji linii Kraków – Rzeszów
W 2015 roku zakończą się najważniejsze prace budowlane na większości odcinków modernizowanego fragmentu magistrali E 30 pomiędzy Rudzicami a Rzeszowem. Dzięki inwestycji już od grudnia czas podróży pomiędzy Krakowem a Rzeszowem skróci się do około dwóch godzin. 

Założeniem modernizacji linii kolejowej Kraków – Rzeszów na odcinku Rudzice – Rzeszów jest przede wszystkim wprowadzenie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich wynoszącej 160 km/h. Dzięki temu czas podróży pomiędzy Krakowem a Rzeszowem ma wynieść około 1 godziny 45 minut (dla najszybszych połączeń). 2015 rok minie pod znakiem kończących się robót budowlanych, na opisywanym odcinku niewiele różniły się do budowy linii kolejowej od podstaw. 

– Dotychczas, na całej trasie Kraków – Rzeszów zmodernizowaliśmy: ponad 260 km torów, ponad 230 km sieci trakcyjnej, 229 rozjazdów, 211 obiektów inżynieryjnych, w tym 28 mostów, 62 wiadukty, 104 przepusty, 53 perony i 157 wiat peronowych oraz 17 przejść podziemnych – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

160km/h za rok

Niestety prędkość 160 km/h, tak jak informowaliśmy w marcu, wbrew tablicom informacyjnym zostanie wprowadzona dopiero w kolejnym rozkładzie jazdy 2016/2017. Będzie to miało wpływ na zapowiadany na grudzień 2015 roku czas podróży, który miał wynieść 1 godzinę i 45 minut dla najszybszych połączen. Jedną z głównych przyczyn będą wciąż prowadzone prace budowlane na niektórych odcinkach, np. w obrębie systemów sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. – W 2016 r. prowadzone będą jeszcze prace na stacjach: Brzesko, Tarnów i Sędziszów Małopolski oraz na szlakach: Grabiny – Dębica i Ropczyce - Sędziszów Małopolski. Prędkość maksymalną 160 km/h na modernizowanej trasie kolejowej E30 Kraków – Rzeszów (oprócz odcinka Ropczyce – Sędziszów Małopolski), planujemy wprowadzić w rozkładzie jazdy 2016/2017 – powiedziała Dorota Szalacha.

– Prędkość maksymalna 120 km/h planowana jest na odcinkach: Rudzice – Grabiny, Dębica  - Ropczyce i Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni, z ewentualnymi ograniczeniami obok miejsca robót (do 12 marca 2016 r. i później podobnie). Zapewnione będą lepsze warunki przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach – informują PKP PLK. 

Szybciej i wygodniej

Różnicę w czasie podróży i komforcie pasażerowie odczują już 13 grudnia. Połączenie E30 Kraków – Rzeszów będzie bowiem oddane w rozkładzie jazdy 2015/2016 z prędkością maksymalną 120 km/h. Dzięki temu czas przejazdu wyniesie dwie godziny w przypadku jednego połączenia (Express InterCity Premium), oraz od 2:15 do 2:30 w przypadku pozostałych najszybszych pociągów na tej trasie (InterCity). 

Nowością będzie wspominana jedna para połączeń EIP z Rzeszowa Głównego do Gdyni Głównej przez Tarnów, Kraków Główny, Warszawę, Gdańsk i Sopot. Czas podróży na odcinku Rzeszów Główny – Warszawa Centralna ma wynieść 4 godziny 22 minuty, czyli o około godzinę krócej niż połączenia TLK, natomiast do Gdańska Głównego 7 godzin 23 minuty. Podróż z Tarnowa do Warszawy Centralnej potrwa 3 godziny i 18 minut, do Gdańska Gł. 6 godzin 19 minut. 

Ponadto, w nowej perspektywie unijnej do 2022 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują pozostały fragment trasy Kraków – Rzeszów na odcinku Kraków Główny – Rudzice. Prace obejmą dobudowę dodatkowej pary torów do stacji Kraków Płaszów i jednej nitki torowiska od Płaszowa do Bieżanowa. W ramach inwestycji obecne torowisko od Krakowa Gł. do mostu nad Wisłą znajdzie się na estakadzie, zostanie wybudowany nowy przystanek w okolicy Hali Targowej oraz nowy most na Wiśle. Poniżej prezentujemy docelowe czasy przejazdu dla pociągów pasażerskich na odcinku Kraków Główny – Rzeszów Główny, które w marcu 2015 roku podały PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

Kierunek Kraków – Rzeszów

 

 

Kraków - Rudzice
(min)

Rudzice - Rzeszów
(min)

Łącznie

Kraków-Tarnów
(min)

IC*

15

100

115

49

Pospieszny**

18

112

130

59

Osobowy***

20

135

155

74

         
   

Kierunek Rzeszów – Kraków

 

 

Rzeszów - Rudzice
(min)

Rudzice - Kraków
(min)

Łącznie

Tarnów-Kraków
(min)

IC*

102

15

117

48

Pospieszny**

115

17

132

56

Osobowy ***

135

21

156

74

 

*    - zatrzymuje się na stacjach: Tarnów, Dębica

** - zatrzymuje się na stacjach: Bochnia, Brzesko Okocim, Tarnów, Dębica, Kraków Płaszów, Ropczyce, Sędziszów Małopolski
*** - czas przejazdu przy założeniu nowego taboru

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5