Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Od 10 grudnia zamknięty północny tor na moście na przejściu granicznym Frankfurt-Kunowice

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja własna "Rynku Kolejowego", 6 grudnia 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Od 10 grudnia zamknięty północny tor na moście na przejściu granicznym Frankfurt-Kunowice
W nocy z 9 na 10 grudnia br. północnym torem na moście nad Odrą przez polsko-niemiecką granicę przejedzie ostatni pociąg. Pociągi wrócą tu dopiero w 2008 roku. Zbudowany w 1870 roku most z naturalnych przyczyn nie nadaje się do dalszej eksploatacji i musi zostać odbudowany.

Z polsko-niemieckich porozumień rządowych wynika, że z 13 mostów kolejowych na granicy obu państw Polska ponosi pełną odpowiedzialność za utrzymanie 7 z nich, Niemcy - 6.
Most na E20 znajduje się pod opieką DB Netz, która poniesie całość kosztów organizacyjnych i budowlanych.
Przebieg prac budowlanych oraz nowa umowa o utrzymaniu polsko-niemieckich kolejowych przejść granicznych będą tematami międzyrządowego spotkania w Berlinie w dniach 12-13 grudnia 2005. Już dziś jednak wiadomo, że strona niemiecka wybrała taki wariant przebudowy, w którym całość mostu zostanie na czas prac zamknięta, a pociągi międzynarodowe zostaną poprowadzone innymi liniami.
Prace nad całkowitą przebudową mostu mają odbyć się w ciągu 3 miesięcy 2008 roku.
W tym czasie dla pociągów lokalnych, które przez to nie zmieszczą się na torach zostanie po stronie niemieckiej zorganizowana komunikacja zastępcza. Pociągi dalekobieżne na trasie Warszawa-Berlin będą poprowadzone przez przejście graniczne w Kostrzynie nad Odrą, przez co do Berlina przyjeżdżać będą z godzinnym opóźnieniem. Pociągi towarowe będą przekraczać granicę w przejściach Zasieki - Forst, Kostrzyn - Kitz, Gubin - Guben.
Dodatkowo po stronie niemieckiej przez kilka weekendów trwać będą prace modernizacyjne na odcinku od granicy z Polską do Berlina. W tym czasie również znajdą zastosowanie wymienione zmiany w rozkładzie.
Po zamknięciu północnego toru dopuszczalna prędkość na drugim torze dla wszystkich pociągów będzie wynosić 50 km/h.
Obecnie E20 przez most we Frankfurcie przejeżdża dziennie 8 par pociągów PKP Intercity, 3 pary PKP Przewozy Regionalne, 2 pociągi lokalne Rzepin - Frankfurt nad Odrą oraz 15 par pociągów PKP Cargo. PKP PLK planuje zarezerwować 20% przepustowości dla innych operatorów, którzy od 2007 roku mogą pojawić się na tym szlaku.
Nowy most będzie konstrukcją nowoczesną. Przęsło nurtowe zostanie wydłużone do 100 m. Dziś ma ono 80 m.
Linia E20 będąca częścią II paneuropejskiego korytarza transportowego stanowi niezwykle ważny odcinek polskiej sieci kolejowej. Rosnące zainteresowanie tranzytowymi przewozami kolejowymi z Dalekiego Wschodu przez Magistralę Transsyberyjską do Europy Zachodniej czynią przebudowywany most niezwykle istotnym obiektem na tym szlaku.
Dopiero po akceptacji konkretnego projektu przebudowy przez DB Netz poznamy koszty inwestycji.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5