Marek Belka został zaprzysiężony na premiera niespełna pięć i pół miesiąca temu. Pora więc na pierwsze stopnie. Dziennikarze "Rzeczpospolitej" ocenili ministrów w tradycyjnej skali akademickiej. Najniższą oceną jest "2", najwyższą "5". Minister infrastruktury - Krzysztof Opawski, został oceniony na "3 -". Najwyższą ocenę (4+) otrzymał minister finansów Mirosław Gronicki.
Krzysztof Opawski po przejęciu resortu podpisał umowę koncesyjną na budowę i eksploatację autostrady A1. Nie wiadomo, jaki będzie ostateczny koszt tego przedsięwzięcia. Ale nie ma wątpliwości, że będzie to jedna z najkosztowniejszych inwestycji autostradowych w Polsce. Projekt - jak pisała "Rz" - budzi wiele kontrowersji. Minister podpisał również umowę koncesyjną z Autostradą Wielkopolską na budowę odcinka Nowy Tomyśl - Świecko i Stryków- Konin. Wymienił zarząd PKP, ale nie dokonał postępu w sprawie restrukturyzacji grupy. Wciąż nierozwiązany jest spór linii lotniczych z Portami Lotniczymi o budowę drugiego terminalu na Okęciu. Porty zapewniają, że wszystko jest w porządku, linie wątpią w te zapewnienia, ministerstwo nie zajmuje żadnego stanowiska. Poinformowało tylko, że zakończenie budowy będzie opóźnione. Ogółem - lekka poprawa notowań w stosunku do poprzednika - pisze Rzeczpospolita.
Także Puls Biznesu ocenił działalność Ministerstwa Infrastruktury pod nowym kierownictwem. Odnośnie kolei gazeta stwierdziła: "Tu sukcesów także nie widać. Grzegorz Mędza, zastępca Krzysztofa Opawskiego, ma wprawdzie wiele odważnych pomysłów na uzdrowienie branży, ale od słów do czynów droga daleka. Jeśli jednak pozwoli mu się działać i będzie bezkompromisowy wobec związków zawodowych, to ma szanse na uczynienie z PKP rynkowej i rentownej firmy".