Między Olsztynem a Działdowem położono ok. 50 km nowego toru. W styczniu specjalna maszyna zakończyła prace na 20-kilometrowym odcinku Działdowo – Olsztynek. Na 30 kilometrach między Olsztynem a Olsztynkiem jeżdżą już pociągi. Zimą ruszą roboty na odcinku z Nidzicy do Olsztynka.
W styczniu zakończył się kolejny etap prac na odcinku Olsztynek – Działdowo. Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, pracowała na trasie Nidzica – Działdowo. Sprawnie przygotowano już ok. 20 km podstawowego zakresu nowej drogi kolejowej. Wykonawca wykona jeszcze prace uzupełniające i rozpoczyna przygotowania do działań na kolejnym szlaku z Nidzicy do Olsztynka. Zgromadzone materiały pozwolą na sprawną pracę maszyny PUN.
Pomimo warunków zimowych, trwają prace przy przebudowie mostów i wiaduktów. Wykonawca odpowiednio do warunków atmosferycznych przygotowuje montaż kabli. Instalacja zapewni łączność i obsługę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Lepszy dostęp do kolei w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie i Dobrzyniu
Budowane są nowe perony. Podstawowe konstrukcje widać w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie i Dobrzyniu. Po przebudowie perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach – także po zmroku. Podróżni skorzystają z nowych ławek, wiat i tablic informacyjnych. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane w gablotach. Wygodny dostęp na perony dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Cykliści skorzystają z zamontowanych w pobliżu peronów stojaków rowerowych.
Szybsza i sprawniejsza podróż
Od ubiegłego roku na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek.
Modernizacja 83 km linii z Olsztyna do Działdowa to ważna inwestycja w regionie. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 12 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.