Ruszają prace przy budowie stacji C-12 Nowy Świat. Na początku mało „spektakularne” – przy usuwaniu kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną.
Teren budowy został ogrodzony w miniony weekend. Stacja powstaje w ciągu ul. Świętokrzyskiej, po zachodniej stronie skrzyżowania z Nowym Światem, w bezpośredniej bliskości zabytkowego Traktu Królewskiego.
Zanim budowa na dobre się rozkręci, wykonawca musi wpierw usunąć kolizje z istniejącą infrastrukturą podziemną. Budowniczych na tym etapie mogą czekać różne niespodzianki. – Po doświadczeniach z pierwszych wykopów na innych stacjach mamy podstawy twierdzić, że będą jakieś nieprzewidziane instalacje – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro. Dla ustalonych kolizji wykonane zostaną by-passy, omijające miejsce wykopu. Potem, na końcu budowy, instalacje zostaną ułożone na gotowym stropie stacji.
Po przebudowie kolizji oraz rozbiórce obiektów naziemnych (jezdnie, chodniki, przystanki autobusowe, latarnie, znaki, tablice Miejskiego Systemu Informacyjnego itp.) wykonawca będzie mógł zabrać się za wykop wstępny oraz budowę ścian szczelinowych.
W tej chwili prace toczą się już przy obu szybach startowych, sześciu stacjach z siedmiu planowanych oraz przy większości szybów wentylacyjnych. Jeszcze w wakacje ruszyć ma budowa ostatniej stacji – C-15 Dworzec Wileński.