Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nowy Rynek Kolejowy już w Empikach
Najnowszy "Rynek Kolejowy" już w sprzedaży! Tematem numeru jest rola transportu szynowego w budowie metropolii. Ponadto w numerze rozmowy z J. Czerniawski, K. Dylem, T. Freislerem, S. Meislem, K. Niemcem, K. Pękałą, O. Wyszomirskim. Nie zabrakło obszernych relacji z Kongresu Transportu Publicznego i Kongresu Infrastruktury Polskiej. Będzie można zapoznać się z prezentacją Białej Księgi Mobilności, dyskusją na temat metra w Krakowie i restrukturyzacją Przewozów Regionalnych. Analizujemy również nowy rozkład jazdy oraz rynek budowlany u progu nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej. Zapraszamy do prenumeraty i do Salonów Empik.

 

MIiR chce zmienić sposób finansowania inwestycji i utrzymania infrastruktury

Zastąpienie Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych przez Krajowy Program Kolejowy, podpisanie kontraktu wieloletniego z PKP PLK na utrzymanie infrastruktury oraz integracja systemu biletowego wszystkich przewoźników – takie plany na najbliższe lata przedstawiło w październiku Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Nowe tory szlakowe, potrzebne od zaraz (cz. IV)

Odseparowanie ruchu aglomeracyjnego na trasie do Gliwic, budowa drugiego toru na brakującym, odcinku pomiędzy Katowicami i Rybnikiem, a jednocześnie utworzenie obwodnicy towarowej z prawdziwego, zdarzenia – to najbardziej palące problemy związane ze zbyt małą przepustowością tras kolejowych na terenie konurbacji górnośląskiej.

UTK: Nie możemy przymykać oczu

Zwiększenie aktywności Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) poprzez coraz częstsze i bardziej skrupulatne kontrole sprawiło, że niektóre podmioty zaczęły narzekać na prowadzone przez urząd działania. O zadaniach UTK w zakresie zwiększania bezpieczeństwa na polskiej kolei rozmawiamy z jego prezesem, Krzysztofem Dylem.

Rynek budowlany u progu nowej perspektywy

Polska wkracza w realizację inwestycji w ramach perspektywy finansowej na lata 2014-2020. Unijne miliardy, które popłyną do nas w tych latach, będą prawdopodobnie ostatnią tak dużą pulą, na jaką będziemy mogli liczyć. Zamawiający powinni zadbać o to, by realizowane ,inwestycje przełożyły się na wzrost gospodarczy i rozwój polskich firm budowlanych. O tym, co może temu zagrozić, dyskutowano podczas debaty „Nowa perspektywa budżetowa UE – jaki scenariusz czeka rynek wykonawców i projektantów? ”, która odbyła się w ramach ,II Kongresu Infrastruktury Polskiej w Krakowie.

Niemiec: Musimy wyciągnąć wnioski ze starej perspektywy 

Dobiegająca końca unijna perspektywa finansowa pokazała, że realizowanie inwestycji kolejowych ,nie przebiega w sposób idealny. O tym, jakie wnioski powinniśmy z mijających lat wyciągnąć oraz jak do korzystania z nowej infrastruktury kolejowej powinni przygotować się przewoźnicy, rozmawiamy z Krzysztofem Niemcem, wiceprezesem spółki Track Tec.

Linia Berlin – Norymberga: High speed bez podsypki

W jednym z poprzednich numerów „Rynku Kolejowego” pisaliśmy o stosowaniu technologii nawierzchni bezpodsypkowych nie tylko w tunelach, ale również na otwartym terenie nowo budowanej linii kolejowej. Teraz mieliśmy okazję przyjrzeć się realizowanej w ten sposób inwestycji.

Kongres Infrastruktury Polskiej: Co w kolejnej perspektywie unijnej?

Na tegorocznym Kongresie Infrastruktury Polskiej, który odbył się 5 listopada w krakowskim centrum konferencyjnym ICE, podjęto m.in. kwestie infrastruktury komunalnej, budowy metra w stolicy Małopolski, a przede wszystkim – przyszłej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej.

Własne zaplecze największym wyzwaniem SKM Warszawa

Warszawska SKM już wrosła w komunikacyjny pejzaż stolicy. – W tej chwili to są cztery linie, 32 pojazdy,, ogromny wzrost liczby przewożonych pasażerów. Pasażerowie nas bardzo dobrze postrzegają. Pod tym ,względem spółka odniosła sukces – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM Warszawa. Spółka myśli o nowych, trasach, ale największym wyzwaniem w tej chwili jest modernizacja zaplecza technicznego.

Kongres Transportu ,Publicznego 2014: ,Jak budować metropolie?

W Polsce konieczna jest zmiana sposobu myślenia o transporcie publicznym. Podczas gdy w naszym kraju wciąż postrzegany jest on jako jedynie, sposób przewożenia ludzi z jednego miejsca do drugiego i odpowiadania na „zastany” popyt na usługi przewozowe, na zachodzie Europy traktowany jest jako narzędzie do kształtowania rozwoju miast, aglomeracji i całych regionów. Ma to wymiar nie tylko ekonomiczny, ale także urbanistyczny i społeczny. Tematyka takiego traktowania wspomnianej sfery działalności władz samorządowych i centralnych była przedmiotem rozmów i dyskusji podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego, który został zorganizowany 30 października w Bydgoszczy.

Biała Księga Mobilności

Biała Księga Mobilności powstała dzięki staraniom członków Stowarzyszenia Transportu Publicznego oraz osób przez nie zaproszonych do stworzenia tego opracowania. Celem Stowarzyszenia jest promowanie nowoczesnego, ekologicznego i przyjaznego pasażerom transportu, a powstanie białej księgi ma ukazać decydentom różnego szczebla, jak wiele zmian zachodzi w nawykach transportowych Polaków.

Kijów: Liczymy na pomoc polskich firm w modernizacji komunikacji

Miasto Kijów stoi przed ogromnym wyzwaniem, jakim jest kompleksowa modernizacja transportu publicznego. – Komunikacja przeżywa teraz okres poradziecki. Konieczne są zmiany, żeby zbliżyć ją do poziomu europejskiego. Liczymy na zainteresowanie ze strony polskich firm – mówi Siergiej Meisel, szef Kyjiwpastrans, odpowiedzialnego za transport naziemny w Kijowie. Przedsiębiorstwo chce m.in. produkować u siebie tramwaje przy udziale firm europejskich.

Trójmiasta nie stać na większą integrację komunikacji

W aglomeracji trójmiejskiej wciąż kuleje integracja komunikacji miejskiej i kolei. – Bardzo bym sobie życzył, żeby po pierwsze znalazły się większe pieniądze na jej dofinansowanie, a po drugie zostały zlikwidowane bariery prawne – mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Niewiele w tym obrazie, z powodu niskiej częstotliwości, zmieni uruchomienie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Nowy Rynek Kolejowy 12/2020 już dostępny. Czytaj za darmo!

Tabor i technika

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Rynek Kolejowy 08 lipca 2020

Ankieta „Rynku Kolejowego”. Zwycięzcy konkursu!

Infrastruktura

Zobacz również:

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Nowy Rynek Kolejowy 12/2020 już dostępny. Czytaj za darmo!

Tabor i technika

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Rynek Kolejowy 08 lipca 2020

Ankieta „Rynku Kolejowego”. Zwycięzcy konkursu!

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5